یک کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه کابینه دولت یازدهم ترکیب خوب و معقولی نشان می دهد، گفت: زمینه برای شروع کار دولت یازدهم فراهم شده و دولتمردان از امروز باید به فکر اجرایی کردن برنامه هایشان باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


حشمت الله فلاحت پیشه گفت: پس از چند روز بحث و بررسی نمایندگان مجلس در باره صلاحیت وزرای پیشنهادی، سرانجام 15 نفر از 18 وزیر پیشنهادی موفق به گرفتن رای اعتماد شده و بر مسند 15 وزارتخانه تکیه زدند.

وی با تاکید بر اینکه وزرای راه یافته به دولت همگی جزو مدیران با سابقه کشور به شمار می روند، تنها دغدغه موجود را عدم کسب رای اعتماد توسط وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات، عنوان کرد و افزود: با توجه به نزدیکی زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، در کوتاه ترین زمان ممکن باید این دغدغه مرتفع و افراد شایسته ای برای این دو وزاتخانه کلیدی معرفی شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی یادآور شد: با این حال، خوشبختانه تیم اقتصادی دولت که شاید دغدغه اصلی مردم هم بود، تشکیل شد، این تیم باید برنامه های کوتاه و بلندمدت خود را هرچه سریعتر آغاز نماید که در برنامه کوتاه مدت، فرونشاندن تب اقتصادی جامعه و در برنامه بلند مدت، ایجاد شرایط پایدار اقتصادی در کشور باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده سابق اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، همچنین به عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس به سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و ورزش و جوانان، اشاره کرد و گفت: در خصوص عدم کسب رای اعتماد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید گفت که تیم رایزنی این وزاتخانه ضعیف عمل کرد چون می توانست با قدری رایزنی بهتر و بیشتر، برای آقای نجفی رای اعتماد را اخذ کند.

وی همچنین در باره عدم رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی علوم و تحقیقات و ورزش و جوانان نیز، اظهار کرد: شاید برنامه های آنها به گونه ای نبود که نمایندگان را راضی و پاسخ سوالات و ابهامات را بدهد که البته این هم کاملا طبیعی است و نباید انتظار داشت همه کابینه پیشنهادی بتوانند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

فلاحت پیشه افزود: در عین حال نباید از اهمیت وزارت ورزش و جوانان نیز غافل بود چرا که تیم های ملی فوتبال و بسکتبال ایران در حال آماده سازی خود برای حضوری مقتدرانه و آبرومندانه در مسابقات جهانی هستند و همین امر نیز می طلبد تا سکان دار ورزش کشور هر چه سریعتر مشخص و برنامه ریزی های لازم برای حضوری موفق در عرصه های جهانی صورت پذیرد./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، دولت ، ترکیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.