صدر اعظم آلمان به مناسبت آغاز برنامه هاي تبليغاتي خود براي انتخابات اين کشور، سخنراني کرد. در همین حال شهر سالينگن استات آلمان روز گذشته شاهد برپايي تظاهرات گسترده عليه آنگلا مرکل صدر اعظم اين کشور بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي ، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه تبليغات انتخاباتي خود را در شهر زلينگن اشتات در مرکز اين کشور آغاز کرد. مرکل که به تازگي از تعطيلات تابستاني بيست و يک روزه بازگشته است، براي هزار نفر در يکي از ميادين شهر سخنراني کرد. گروهي از مردم، تابلوهايي را که نام آنگلا روي آن نوشته شده بود در هوا تکان دادند. اما برخي جوانان آلماني که هوادار حزبِ رقيب مرکل يعني سوسيال دموکرات ها هستند، عليه صدراعظم آلمان شعار سر دادند. 
اکنون که پنج هفته ديگر تا زمان برگزاري انتخابات سراسري در آلمان باقي مانده است، حزب محافظه کار مرکل در نظرسنجي ها با پانزده امتياز از حزب سوسيال دموکرات پيش افتاده است. اين نتيجه، پيروزي مرکل را براي سومين دوره متوالي در انتخابات بيست و دو سپتامبر تضمين مي‌کند. پيش از مرکل،  چنين دستاوردي  فقط نصيب دو نفر ديگر از مقامات آلمان يعني هلموت کوهل و کنراد آدناور شده است. با اين همه، تلاش مرکل براي حفظ اکثريت  در پارلمان از طريق ائتلاف با دموکرات‌هاي آزاد ادامه دارد. اگر مرکل در اين گفتگوها شکست بخورد، به ناچار بايد با حزب سبز يا سوسيال دموکرات‌ها وارد مذاکره شود. 
مرکل در نطق بيست و پنج دقيقه اي خود در روز چهارشنبه، حرف تازه اي براي گفتن نداشت. وي به رشد اقتصادي آلمان که به خروج منطقه يورو از رکود کمک کرده است، اشاره کرد. مرکل گفت: اين خبر خوشي است که امروز اروپا براي نخستين بار در يک سال و نيم گذشته، مي‌تواند شاهد رشد اقتصادي اندک باشد. مي دانيم رشد با اشاره سر(و تأييد ساده) غيرممکن است. به همين علت بود که گفتيم در اروپا همبستگي نشان خواهيم داد. تصور مي‌کنم اين اقدام درست است و همه مي‌دانند اروپا براي ما چه معنايي دارد. 
مرکل همچنين با اشاره به خشونت هاي مصر، وجود ارزش‌هاي مشترک در اروپا را تحسين کرد. صدراعظم آلمان گفت: آنچه در اروپا درباره آن بحث نمي شود و هرگز نبايد آن را از ياد ببريم، اين است که ما آزادانه در کنار يکديگر زندگي مي‌کنيم. آزادي سفر، آزادي بيان و آزادي مذاهب داريم. به کليساهاي آتش گرفته در مصر بنگريد، در اروپا مي‌توانيم افتخار کنيم که در اين همه آزادي شريک هستيم. 
پير اشتاين بروک، رقيب مرکل براي صدراعظمي آلمان و همچنين منتقدان، مرکل را به نداشتن طرح منسجم و به کار بردن تعابير دلگرم کننده و توخالي متهم مي کنند که  مانند لالايي کشور را به خواب مي برد.
در همین حال شهر سالينگن استات آلمان روز گذشته شاهد برپايي تظاهرات گسترده عليه آنگلا مرکل صدر اعظم اين کشور بود. 
با از سرگيري مبارزات انتخاباتي آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان ،  شمار  زيادي  از ساکنان سالينگن استات آلمان در اعتراض به سياست هاي دولت آلمان به خيابان ريختند. 
به دنبال انتشار اخباري درخصوص جاسوسي آلمان براي برخي دستگاههاي اطلاعات خارجي از جمله آژانس امنيت ملي آمريکا ، اعتبار دولت مرکل به شدت آسيب ديد.
برچسب ها: بین الملل ، آلمان ، مرکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار