دبیر کل حزب الله لبنان گفت: مشکل اصلی با ما این است که مقاومت هستیم و اصرار داریم مقاومت بمانیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران "سید حسن نصر الله" دبیر کل حزب الله در سخنان خود که از شبکه المیادین پخش شد، گفت: مشکل اصلی با ما این است که مقاومت هستیم و اصرار داریم مقاومت بمانیم.

"سيد حسن نصرالله" ادامه داد: "دیک چنی" فرستاده ای را نزد من فرستاد و به من پیشنهاد داد اگر "حزب الله" تعهد شفاهی بدهد که با اسرائیل مبارزه نکند مبالغ هنگفتی را کسب خواهد کرد.

دبیر کل حزب الله در ادامه گفت: دو واحد از نیروهای اسرائیلی وارد "اللبونه" شدند در حالیکه این منطقه از سوی مجاهدین ما تحت مراقبت بود.

وی در این باره گفت: انفجار بمب در میان این دو گروه اسرائیلی کاملا حساب شده بوده است چراکه ما از مدت ها پیش از ورود نیروهایی اسرائیلی به این منطقه با مطلع بودیم و بمب هایی را که مجاهدان ما منفجر کردند,بمب هایی جدید بود.

وی افزود: ما هرگز در برابر تجاوزات زمینی اسرائیل به داخل سرزمین مان کوتاه نخواهیم آمد.

سید حسن نصر الله در بخش دیگر سخنان خود گفت: همه مقامات اسرئیل بر این امر اتفاق نظر دارند که آنچه در سال 2006 رخ داد یک شکست تاریخی برای اسرائیل بود.

دبیر کل حزب الله گفت: آنچه که در "اللبونه" رخ داد اسرائیلی ها ر اشوکه زده کرد.

سید حسن با اشاره به اینکه در جنگ تموز از برادران خود درخواست مبارزه و یا حتی شهادت نکردیم گفت: اما در راهبرد آینده شاید موضوع فرق داشته باشد.

او در سخنان دیگری گفت: بطور مشخص در "بنت جبیل" تصمیم بر مبارزه با دیگری و عدم اجازه  ورود به اسرئیلی ها به این منطقه به دلیل اهمیت آن بود.

نصر الله ادامه داد: موشکهایی که ما استفاده کردیم مقدار بسیار اندکی از توانایی ما بود و این در حالی است که توانایی حزب الله بیش از این است و ما چه از نظر لوجستیکی و چه از نظر انسانی آماده یک جنگ شش ماهه بودیم. 

سید حسن نصر الله درباره توان حزب الله چنین ادامه داد: اسرائیلی ها در سال 96 بر عدم اصابت موشکهای "کاتیوشا" به داخل اراضی اشغالی شرط بندی می کردند.

وی افزود: پابرجاماندن ارتباطات میان اتاق عملیات مرکزی و محورها برای اسرائیلی ها غافلگیر کننده بود وسلاح (وسائل) ارتباطی بی سیم و با سیم از عوامل قدرت مقاومت است که اسرائیلی ها هرگز برای آن فکری نکرده بودند.

دبیر کل حزب الله درباره قدرت مقاومت چنین گفت: اسرائیلی ها وکسانی که در شورای امنیت به مذاکره مشغول بودند میزان و سطح رهبری و تسلط مقاومت را در لحظه آغاز آتش بس به خوبی درک کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روی پیام مقاومت با داخل و همچنین دشمنان بود.

نصر الله افزود: به هنگام هدف قرار گرفتن رزم ناو در حال صحبت مستقیم بودم که یکی از برادران من را از موفقیت آمیز بودن این عملیات آگاه کرد.

 وی ادامه داد: در اختیار داشتن سلاح "کورنیت" معادله جنگ را تغییر داد و این از اسراری بود که ما آن را حفظ کرده بودیم و از عوامل شکست اسرئیل اشتباه بودن اطلاعات آنان و ضعف اطلاعات بود.

نصر الله درباره اسیرهای اسرائیلی گفت: این دو اسیر به "بعلبک منتقل نشدند ودر نتیجه اطلاعات اسرائیل بر اساس موارد نادرست شکل گرفت واین دو اسیر اسرائیلی نه در بعلبک ونه در بیمارستان بودند.

دیبر کل حزب الله در بخش دیگری گفت: خلال جنگ برخی از مزدوران را دستگیر کرده وآنان را به حکومت لبنان تحویل دادیم و هرگز اقدام به محو آنان نکردیم.


انتهاي پيام/

برچسب ها: سید ، حسن ، مقاموت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار