سخنگوی کمیسیون عمران گفت: آخوندی یکی از مدیران انقلابی، خوش‌فکر و دارای سوابق مدیریتی درخشان است و اگر وي را به عنوان وزير شهرسازی انتخاب نكنيم، كدام فرد مناسب اداره اين وزارتخانه است؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود در صحن علنی امروز مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: بنده ابتدا دو مطلب را در رابطه با مسائلی که مخالفین محترم مطرح كردند بیان می‌کنم.

وی ادامه داد: در بحث مسکن از شما همکاران محترم سوال می‌کنم که آیا دولت حاکمیتی است و یا اجرایی.

لاهوتی در ادامه بیان کرد: دولت نهم بحث مسکن مهر را اعلام کرد که یک ابتکار بود اما آیا همیشه دولت در داخل شهرها زمین دارد تا به عنوان مسکن مهر در اختیار مردم قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون عمران همچنین اظهار داشت: هر دولتی باید در زمان خودش باید به فکر باشد مسکن مهر 2 میلیون واحد مسکونی بود و بقیه آن به صورت خودمالکی تعریف شده بود.

وی ادامه داد: ما در کشور سه مرحله افزایش قیمت داشتیم در سال 80، در سال 86 و در سال 91 اما باید در کارنامه‌ها بررسی کنیم که در کدام مقطع درصد افزایش بالاتر گزارش شده است که مطمئنا در سال 91 بالاتر بوده است.

لاهوتی در ادامه تصريح كرد: آخوندی یکی از مدیران انقلابی، خوش‌فکر، دارای سوابق مدیریتی درخشان است و اگر وي را به عنوان وزير شهرسازی انتخاب نكنيم، كدام فرد مناسب اداره اين وزارتخانه است؟

نماینده لنگرود بیان کرد: طبق آمار 90 درصد حوادث در جاده‌ها اتفاق می‌افتد که به حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی و جاده‌ای تقسیم شده است آقای نوباوه هم اشاره کردند که تا افق 1404 باید 50 هزار کیلومتر راه آهن داشته باشیم یعنی باید سالی 1000 کیلومتر در کشور راه آهن بسازیم اما سوال من این است آیا با سالی 1000 کیلومتر راه آهن و اعتبارات محدود دولتی که حداکثر آنها تا 6 هزار میلیارد تومان است می توان این کار را انجام داد.

وی ادامه داد: آقای آخوندی اظهار داشت که با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و رسیدن به این اهداف می‌توانم استفاده کنم که این مسئله حرف درستی است و ما می‌توانیم از ابتکار ایشان استفاده کنیم.

لاهوتی گفت: مسئله‌ای را جهت اطلاع شما عرض می‌کنم که تا پایان برنامه چهارم باید 50 درصد راه‌های متصل به استان‌ها را می‌ساختیم 50 درصد بزرگراه راه‌های متصل به شهرستان‌ها را می‌ساختیم 90 درصد روستاهای بالای 100 خانوار را باید آسفالت می‌کردیم که میانگین درصد تحقق این مسائل 40 درصد است یعنی 60 درصد از ارقام برنامه تحقق پیدا نکرده است

وی همچنین ادامه داد: ما در بحث ناوگان حمل و نقل هوایی اداره این ناوگان با توجه به تحریم‌های موجود کار بسیار سختی است دوستانی هم که مثل آقای نیکزاد تا به امروز توانسته‌اند این کار را انجام دهند باید از آنها تشکر کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران اظهار داشت: سن ناوگان حمل و  نقل طبق برنامه چهارم توسعه باید به زیر 15 سال می‌رسید که در حال حاضر متوسط این موضوع 22/5 است که این مسئله باید اصلاح شود در حوادث جاده‌ای در سال 84 28 هزار کشته داشتیم که در حال حاضر این مسئله به 20 هزار کاهش یافته است که این مسئله خیلی اهمیت دارد و آمار سنگینی است ما باید سن ناوگان حمل و نقل عمومی را کاهش دهیم این رقم باید به زیر 10 سال کاهش یابد.

وی ادامه داد: ما در بحث مسکن اجتماعی سالانه 1/5 میلیون مسکن احتیاج داریم چه کسی را در این وزارت خانه مستقر کنیم بهتر از کسی که وزیر مسکن بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دکتر آخوندی تحصیلاتش مرتبط با وزارت مربوطه است و سابقه ریاست در بنیاد مسکن و وزیر مسکن را داشته است و انتظار می رود که و دوستان با یک رای بالا برای رفع این مشکلات اقدام کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: لاهوتی ، لنگرود ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار