شبکه تلويزيوني الميادين لحظاتي پيش اعلام کرد نيروهاي امنيتي مصري تعدادي از هواداران گروه اخوان المسلمين را در ميدانهاي رابعه العدويه و النهضه بازداشت کرده اند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،شبکه تلويزيوني الميادين لحظاتي پيش اعلام کرد نيروهاي امنيتي مصري تعدادي از هواداران گروه اخوان المسلمين را در ميدانهاي رابعه العدويه و النهضه بازداشت کرده اند .
الميادين افزود منابع امنيتي تأکيد کردند نيروهاي مصري تاکنون از گلوله هاي جنگي براي پايان  دادن به تحصن اخواني ها در اين دو ميدان استفاده نکرده اند .
در همین حال شبکه تلويزيوني الميادين با پخش تصاويري از ميدان رابعه  العدويه و النهضه ‌در قاهره و جيزه اعلام کرد نيروهاي امنيتي براي پايان دادن به تحصن در اين دو ميدان ، حمله به آنها را آغاز کرده اند.
الميادين افزود آتش سوزي هاي گسترده اي در نتيجه شليک گازهاي اشک آور و حمله به چادرهاي تحصن کنندگان و واکنش آنها به اين حملات به وجود آمده است.
محمد ناصر رئيس دفتر شبکه  الميادين در قاهره گفت ستونهاي دود ناشي از نارنجکهاي گازي است و از طرف ديگر تحصن کنندگان تعداد زيادي لاستيکهاي خودروها را براي دفاع از خود آتش زده اند. تعدادي از چادرها در خيابان النهضه آتش گرفته و اين ستونهاي دود ناشي از آن  است .
اوضاع در ميدان النهضه بهتر از رابعه العدويه نيست . عملا کار پايان دادن به اين تحصنها آغاز شده است . 
اقدامات وزارت کشور مصر به صورت تدريجي انجام مي شود و تحصن کنندگان براي مقابله با وزارت کشور از وسايل متعارف مانند بطريهاي آتشزا استفاده مي کنند . بطري هاي آتش زا از جمله عوامل آتش سوزي است .
بالگردهاي نيز بر فراز ميدان رابعه العدويه والنهضه در حال پرواز هستند و اوضاع را زير  نظر دارند . شواهد نشان مي دهد ساعتهاي سرنوشت سازي در پيش  است . ورود به اين ميدان ها کار بسيار سختي شده همه راهها به سوي اين ميدانها قطع شده است .وزارت کشور مصر از مردم خواسته است از مسيرهاي ديگري استفاده کنند زيرا ورود و خروج به اين ميدانها امکان پذير نيست .
شمار زيادي از نيروهاي مصري در ورودي هاي اين ميدان ها مستقر شده اند. لودرها با حمايت گسترده نيروهاي نظامي در حال از بين بردن موانعي هستند که تحصن کنندگان ايجاد کرده اند همچنين سنگرهاي خاکي و فلزي و چوبي و چادرها را لودرها از بين مي برند .
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، المیادین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار