یونان از ماه می ۲۰۱۰ تاکنون به دریافت وجوه حاصل از وام‌هاي اقتصادی که به تصویب تروئیکای وام‌دهندگان بین‌المللی رسید متکی و نیازمند بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي‌وي، طبق پیش بینی بانک مرکزی آلمان، یونان در آغاز سال آینده میلادی به دریافت بسته‌های نجات اقتصادی بیشتري از وام‌دهندگان بین‌المللی نیازمند خواهد بود.

بر اساس اين گزارش، یونان از ماه می ۲۰۱۰ تاکنون به دریافت وجوه حاصل از وام‌هاي اقتصادی که به تصویب تروئیکای وام‌دهندگان بین‌المللی رسید، متکی و نیازمند بوده است.

اقتصاد یونان در حالی در ششمین سال رکود به سر می‌برد که سوء مدیریت مالی به افزایش مالیات‌ها و کاهش هزینه‌ها منجر شده است. اين در حالی است که بر اساس گزارش اداره آمار یونان (ال اس تی ای تی) میزان بیکاری در این کشور در می ۲۰۱۳ به ۲۷.۶ درصد رسید که این رقم در ماه آوریل، ۲۷ درصد بود.

میزان بیکاری در یونان بیش از ۲ برابر متوسط بیکاری در منطقه یورو (۱۲.۱ درصد) است که از وجود رکود شدید در این کشور پس از سال‌ها تحمیل تدابیر ریاضتی به آتن در چارچوب برنامه نجات اقتصادی اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

بحران فزاینده بدهی، دولت‌هاي اروپايي را به اتخاذ تدابير سختگيرانه رياضتي و اصلاحات شديد اقتصادي وادار کرده است. اين اقدامات رياضتي به وقوع ناآرامي اجتماعي و اعتراضات گسترده در بسياري از کشورهاي عضو اتحاديه اروپا منجر شده است      .

انتهاي پيام/

برچسب ها: بحران ، مالی ، یونان ، بیکاری ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار