بحران مالی یونان سلامت ثروتمندان و فقرا را به خطر انداخته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه لوتان سوئیس،  این کشور بحران زده هم اکنون با کمبود شدید دارو روبروست.
یک داروساز در میدان اومونیا در مرکز آتن می گوید : در داروخانه ما بسیاری از داروهای رایج مانند داروی ضد فشار خون ،‌ داروی ضد التهاب ، بتادین و برخی داروهای دیگر کمیاب شده است.
وی افزود : مردم هنگامی که با پاسخ منفی ما روبرو می شوند به داروخانه ای دیگر مراجعه یا نزد پزشک می روند تا داروی دیگری برایشان تجویز کند.
بنا بر اعلام اتحادیه داروسازان آتن ، در منطقه آتن هم اکنون کمبود 160 نوع دارو احساس می شود.
مسئول این اتحادیه می گوید : شرکت های داروسازی تمایلی به فروش دارو به یونان ندارند زیرا بسیاری از بیمارستانها و داروخانه ها هنوز بدهی های خود را پرداخت نکرده اند.
شرکت های داروسازی خارجی نیز پول نقد برای تحویل دارو تقاضا می کنند و بعلت نبود نقدینگی از صدور دارو به یونان خودداری می کنند.
تولید کنندگان محلی دارو نیز ترجیح می دهند داروهای تولیدی تحت لیسانس خود را به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا که قیمت بالاتری پرداخت می کنند صادر کنند.
علاوه بر مشکلات کمبود دارو باید به بدهی بسیار سنگین سازمان ملی بهداشت یونان اشاره کرد که صدها میلیون یورو به داروخانه ها بدهکار است.
داروخانه ها نیز در اعتراض به عدم بازپرداخت بدهی ها حاضر به تحویل دارو به بیماران تحت پوشش این سازمان نیستند.
این در حالی است که بسیاری از بیماران مسن برای تهیه داروهای خود از ساعات اولیه روز در برابر داروخانه ها صف می بندند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار