آیا دولت یونان هم اکنون از مردم این کشور در برابر طوفان بحران حمایت می کند؟اصلاً دولتی وجود دارد که حمایتی بکند یا نکند؟ معلوم است که نه. کافی است عملکرد دولت آمریکا در زمان وقوع طوفان کاترینا را ببینید . تنها کسی که می تواند از شما و خانواده شما حمایت کند خداوند و خودتان هستید..

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، وقتی اقتصاد یک ملت از هم گسست، همه چیز آن ملت تغییر می کند. متاسفانه چون خیلی از مردم درک درستی از این موضوع ندراند، برای آن آماده نیستند . برای کسانی که خود را برای بحران عمیق و گسترده اقتصادی آماده می کنند ، چیزهای زیادی وجود دارد که می شود از فروپاشی اقتصادی یونان فرا گرفت. درواقع چیزی که یونان الان گرفتار آن است ، درجه ای ضعیف از فروپاشی اقتصادی است . در یونان بیکاری و فقر به طرز فزاینده ای افزایش یافته است . اما خبر خوب برای یونان این است که هنوز سیستم اقتصادی جهانی از هم نگسسته و آنها می توانند از خارج از این کشور کمک دریافت کنند. همه چیز می توانست در یونان بدتر از این باشد . اما هم اکنون نیز وضعیت خیلی خوب نیست. فروپاشی اقتصادی یونان به ما نحوه از بین رفتن یک اقتصاد در قرن 21 را نشان می دهد . گزارش های متعددی از کمبود غذا و دارو ، جرم و جنایت و خودکشی در یونان می رسد. مردم یونان به شدت در حال خارج کردن پول های خود از بانک ها هستند.
 
این مقاله سعی دارد تجربیات مردم یونان را به مردم جهان منتقل و آنان را برای بحران جهانی اقتصادی آماده کند.
 
از بحران اقتصادی یونان ، چیزهای زیادی می توان آموخت و به کاربست و یا برای اتفاق افتادن آن آماده بود .
 
 
 - کمبود غذا:
 
همه مردم فکر می کنند درهر لحظه ای که بخواهند به فروشگاه سرخیابان شان بروند و هرچه بخواهند بخرند . متاسفانه این یک فرض اشتباه است. باید گفت که شبکه تامین غذای آمریکا شبکه ای ناقص است .
 
در یونان هم اکنون کمبود غذا حتی در زندان ها هم گزارش شده است . گریک نیوز می نویسد : جیره غذایی هر زندانی به حداقل ممکن خود رسیده است ، بسیاری از زندانیان با کمک نهادهای بیرون از زندان غذا پیدا می کنند . مثلاً زندانیان زندان کورنیث حتی یک دانه برنج هم برای خوردن ندارند . حتی برای زندانبانان و سربازان هم غذا وجود ندارد .
 
- دارو و خدمات پزشکی اولین چیزهایی هستند که دریک بحران اقتصادی کم می شوند
 
اگر شما برای زندگی به مصرف دارو نیازمند باشید باید آماده باشید تا در زمان های بحرانی فکری به حال تهیه داروی خود بکنید .
 
امروز در یونان ، کمبود دارو یک مشکل اساسی است . بلومبرگ می نویسد :" مینا ماورو صاحب یک داروخانه در مرکز شهر آتن هر روز به داروسازان ، داروفروشان و سایر همکاران خود التماس می کند تا داروی مردم بی نوا را تهیه کند . اکثر داروهای حیاتی قلبی و دیگر داروهایی که عدم وجودشان باعث مرگ انسان می شود ، در داروخانه های یونان وجود ندارند یا به تعداد کافی وجود ندارند."
 
ماورو می گوید : هر وقت خط قرمز ( عدم وجود دارو) را می بینم می خواهم گریه کنم . وضعیت هرروز بدتر می شود .
 
- در بحران اقتصادی، خیلی به فکر برق و گاز و ... نباشید
 
شما حالا باید تمرین کنید. تمرین بی برقی ، تمرین بی گازی . اگر می توانید چند ساعت بدون برق و گاز زندگی کنید .
 
متاسفانه خیلی از مردم آمریکا نمی دانند که چقدر به برق وابسته اند . داستان زندگی بدون برق و گاز و آب ، داستانی دراماتیک است.
 
دریونان مقامات نسبت به فروپاشی صنعت برق و آب هشدار می دهند . اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند . شرایط وخیم تری در انتظار یونانیان خواهد بود .
 
مهمترین پیمانکار نیروگاهی یونان هفته گذشته وضعیت بدهی صنعت گاز این کشور را بحرانی توصیف کرد . هفته پیش نامه ای از رئیس شرکت گاز به رئیس اداره برق یونان رسید که در آن نسبت به عدم توانایی اداره گاز د رخدمت رسانی به صنعت برق هشدار داده شده بود .
 
- کمبود آب
 
درصورت فروپاشی نیروگاه های برق و گاز ، دیگر نباید انتظار آمدن آب تمیز از لوله های خود باشید . این یکی از علتهایی است که نیروگاه ها در یونان باید کار کنند .
 
در آمریکا نیز بسیاری از مردم از ضعف و آسیب پذیری سیستم آبرسانی خبر ندارند . گزارش زیر از چگونگی آسیب پذیری صنعت آب رسانی آمریکا است :
 
" برطبق گزارش رسمی اداره منابع آب آمریکا ، آمریکائی ها روزانه یک میلیارد لیوان آب مصرف می کنند . تصفیه این همه آب با کلر انجام شده که توسط وسائل نقلیه به تصفیه خانه ها حمل می شود هر 7 تا 14 روز یک تانکر حامل کلر به این تاسیسات می رسد . بدون این مواد تمیز و پاکیزه نگه داشتن آب غیرقابل امکان است. بدون تانکر های حمل آب نیز ، تصفیه خانه ها تا 28 روز آب را می توانند نگه دارند . بعد از این مدت آب بایدجوشانده شود وگرنه باعث بروز بیماری های وحشتناکی خواهد شد ".
 
شما بدون آب تمیز در مواقع بحرانی چگونه زنده خواهید ماند ؟ باید فکری به حال موضوع کرد.
 
- عدم کارآیی کارت های اعتباری در مواقع بحران اقتصادی
 
بسیاری از مردم آمریکا به شدت به استفاده از کارت های اعتباری وابسته اند .اما وقتی بحران اقتصادی باعت قفل شدن این سیستم ها شد چه کار بایدکرد ؟ این مشکلی است که مردم یونان ماههاست با آن دست به گریبانند .
 
-  جرم ، جنایت ، آشوب و دزدی
 
الان شرکت های بزرگ در اندیشه تمهیداتی هستند تا بتوانند در زمان تبدیل واحد یونان از یورو به دراخما از منابع و فروشگاه های خود محافظت کنند . رویترز می گوید : یکی از بزرگترین شرکت های الکتریکی انگلیسی که بیش از 100 شعبه در یونان دارد در فکر حفاظت از این شعب با قفلهای امنیتی خاص است . همه شرکت های اروپائی حاضر در یونان آماده هرگونه نا آرامی و یا حتی فروپاشی کامل اقتصادی هستند .
 
- احتمال انجام معاملات بصورت کالا به کالا(پایاپای)
 
اتفاقاتی که در طول بحران اقتصادی در یونان افتاده است بسیار عجیب است که یکی از این اتفاقات معامله های کالا به کالا است . سابقه این نوع معامله به هزاران سال پیش بر میگردد ولی انگار باید در میانه بحران اقتصادی شاهد این معاملات بود.
 
-  انفجار آمار خودکشی ها
 
تا به حال به بحران اقتصادی دهه 1930 فکر کرده اید ؟ هنوز خاطرات خودکشی مردم از بالای ساختمان ها به گوش می رسد . چنین اتفاقاتی هر روز در یونان می افتد . در دو سال گذشته بعنوان خودکشی در یونان آمار صعودی داشته است . وقتی اموال و دارایی ها از بین رفت ، مردم دیگر ارزشی برای زندگی کردن قائل نیستند.
 
- نابودی ارزش پول ملی
 
برای موضوع ارزش پول ملی کافی است به اتفاقاتی که در زمان جمهوری وایمار در آلمان و یا همین اواخر در کشور زیمبابوه افتاد نگاهی بیاندازید . این اتفاقات در همه جا قابل تکرار است . الان یونانی ها پول هایشان را از بانکها خارج می کنند چون می ترسند درصورت تبدیل یورو به دراخما ارزش پولهایشان سقوط کند . هر روز که می گذرد بازگشت دراخما محتمل تر می شود
 
 
 
- عدم حمایت دولت از مردم در مواقع بحران
 
آیا دولت یونان هم اکنون از مردم این کشور در برابر طوفان بحران حمایت می کند؟اصلاً دولتی وجود دارد که حمایتی بکند یا نکند؟ معلوم است که نه . دولت یونان حتی نمی تواند از خودش محافظت کند چه برسد به مردم بیچاره .
 
تجربه ثابت کرده است که روی دولت در این مواقع نمی شود حساب باز کرد .
 
کافی است عملکرد دولت آمریکا در زمان وقوع طوفان کاترینا را ببینید .
 
تنها کسی که می تواند از شما و خانواده شما حمایت کند خداوند و خودتان هستید.
 
اکثر کارشناسان اقتصادی نسبت به وقوع موجی ویرانگر بعدی بحران اقتصادی هشدار می دهند .
 
رابرت زولیک رئیس بانک جهانی می گوید : اتفاقات یونان باعث سرایت بحران به اسپانیا ، ایتالیا و بعد به همه منطقه یورو خواهد شد . تابستان 2012 یادآور بحران سال 2008 خواهد بود .
 
او خروج یونان از یورو را می توان با ورشکستگی بانک بزرگ لمان برادرز مقایسه می کند.
 
زولیک می گوید تبعات خروج یونان از یورو مثل تبعات ورشکستگی این بانک غیرقابل پیش بینی است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
ببین اونا چه اهتزاز میکنن
آخرین اخبار