بحران اقتصادی یونان سبب افزایش قانون شکنی مردم این کشور ازجمله شیوع پدیده برق دزدی شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، آنتونی ساماراس نخست وزیر یونان برای رایزنی با مقامات آمریکا درباره اوضاع اقتصادی یونان به واشنگتن آمده است. قرار است نخست وزیر یونان بعدازظهر امروز با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درکاخ سفید دیدار کند. مقامات کاخ سفید اقدامات دولت یونان را برای مقابله با چالش های اقتصادی موجود ستوده اند.

 این درحالی است که مردم یونان به شدت تحت فشار هستند و از اینکه دولت به وعده های خودش برای بهبود اوضاع اقتصادی عمل نکرده است خسته و ناراحت شده اند. بسیاری از مردم یونان با مشکلات حاد اقتصادی و مالی دست به گریبان هستند. فقر در برخی از مناطق یونان به حدی زیاد است که یونانی ها برق هم ندارند و باید در تاریکی روزگار خود را سپری کنند. این درحالی است که یونان مهد تمدن و روشنایی باستانی اروپا به شمار می رود. این افراد به علت فقر نتوانسته اند پول برق خود را پرداخت کنند و درنتیجه برق خانه آنها قطع شده است. این افراد بیکار هستند.

یکی از شهروندان فقیر یونانی که در تاریکی زندگی می کند در این خصوص گفت:« وقتی مشکلات مالی پیش می آید ما مجبور هستیم در هزینه هایمان اولویت بندی کنیم. مسلم است که هزینه های اختصاصی به غذا در اولویت نخست اهمیت قرار می گیرد. دولت به وضع ما توجهی ندارد.»
از هر چهار نفر در یونان، یک نفر بیکار است. باتوجه به این وضع، تعداد یونانی هایی که با مشکل قطع برق ناشی از مشکلات مالی مواجه هستند بسیار زیاد است.

 در این شرایط، شماری از مردم یونان به شیوه های متمردانه ای روی آورده اند و برق دزدی می کنند. آنها به صورت غیرقانونی برق را از شبکه برق شهری می گیرند. این افراد گروهی به نام «ما پول برق نمی دهیم» به راه انداخته ایم که اعتراض به وضع موجود کشور است. این گروه در حال حاضر در یونان، ده هزار عضو دارد و روز به روز بر شمار طرفداران آن افزوده می شود.یکی از فعالان این گروه گفت:« بخش قابل توجهی از جامعه یونان در فقر فرورفته است. این درحالی است که خانواده های معدودی در یونان وجود دارند که نود و نه درصد ثروت جامعه را دراختیار خود گرفته اند. ما چنین وضعی را تحمل نمی کنیم.»

لئونیداس واتیکیوتیس اقتصاددان یونانی در این خصوص گفت:« وضع مردم یونان بسیار بغرنج است. هزاران نفر برق و آب آشامیدنی ندارند. طبیعی است که این شرایط، آنها را به سمت اقدامات غیرعادی سوق می دهد.»مردم یونان از وعده های توخالی مقامات کشورشان خسته شده اند و خودشان وارد عمل شده اند که نتیجه آن قانون شکنی است.
برچسب ها: یونان ، بحران ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار