مديرکل اتحاديه تعاوني هاي تکثير، پرورشي و صادرات آبزيان ايران با اشاره به توليد 60 کيلو خاويار پرورشي در سال 91، گفت: ما از فرصت ها براي پيشرفت در اين زمينه استفاده نکرده ايم.

ارسلان قاسمي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين که توليد خاويار پرورشي در کشور چين 100 تن است اظهار داشت: دانش چين در اين زمينه وارداتي است اما آن ها با تلاش بي وقفه در اين زمينه به موفقيت رسيدند.

وي با اشاره به اين که فرصت هاي زيادي براي پيشرفت در اين زمينه داريم اضافه کرد: صنعت آبزي پروري کشور هرگز با کمبود منابع مالي مواجه نبوده و تنها مشکل در ضعف مديريت منابع است.

قاسمي افزود: اعتباري که بايد در شرايط ويژه به اين صنعت تزريق مي‌شد، به دست توليدکننده نرسيده است.

قاسمي همچنين با بيان اين که بسياري از سياست گذاري ها در حوزه آبزي پروري درست نيست گفت: سازمان شيلات کشور بايد با سياست گذاري صحيح سازماني پويا باشد ولي در شرايط فعلي اين سازمان به عنوان دستگاهي زايد و سدي در برابر توسعه صنايع شيلاتي عمل مي‌کند.

وي با اشاره به اين که توليد خاويار پرورشي در استان هاي گلستان، گيلان، مازندران، تهران، زنجان و.. انجام مي شود، اضافه کرد: خاويار پرورشي ايران ابتدا به امارات رفته و در آنجا از طريق واسطه ها توزيع مي شود.

قاسمي با بيان اينکه ايران به ندرت در اين زمينه صادرات مستقيم دارد، افزود: چرخه صادرات آبزيان توسط دلالان اداره مي شود و صادرکنندگان نقشي در آن ندارند.

وي اظهار داشت: قيمت هر کيلو خاويار در بازارهاي جهاني بين 900 تا 5 هزار دلار است.

قاسمي با اشاره به اينکه برند خاويار ايراني، برند معروفي در جهان است اضافه کرد: قيمت خاويار ما به دليل برند معروف و فرآوري اش حدود دو و نيم برابر قيمت خاويار کشورهايي مثل آذربايجان، قزاقستان، ترکمنستان و روسيه است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، خاویار ، منابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار