بارش باران سیل آسا در مرکز سیستان و بلوچستان و در شهر زاهدان موجب تخریب برخی از منازل در بافت فرسوده و همچنین آبگرفتگی صد ها منزل مسکونی و تجاری در سطح شهر زاهدان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، همه ساله با وجود بارش های فصلی در زاهدان به دلیل عدم وجود زیر ساخت های مناسب بسیاری از ساکنان این شهر به خصوص در بافت فرسوده وهمچنین مردم حاشیه شهر با خطر تخریب و آبگرفتگی منازل روبرو هستند.

روز گذشته نیز بر اثر شدت بارندگی علاوه بر آبگرفتگی معابر اصلی و فرعی شدت روان آبها موجب غرق شدگی دهها خودرو و بیش از 100 واحد مسکونی درنقاط جنوبی شهر زاهدان شد.

این خبر حاکی است به دلیل کوتاهی مدیران شهری و دفتر فنی استانداری در اجرای کانال هدایت آبهای سطحی در منطقه شیرآباد در شمال شهر زاهدان که بیش از 3 سال از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد روز گذشته موجب شد تا آب های سطحی از این کانال نیمه تمام خارج و راهی منازل مسکونی مردم شود.

ساخت و ساز های غیر مجاز در مسیر کانال های هدایت آب های سطحی زاهدان علاوه بر در معرض خطر قرار گرفتن جان بسیاری از حاشیه نشینان در روز گذشته موجب شد تا آب پس از انحراف در کانالها راه خود را به سمت منازل مردم باز کند./ب

برچسب ها: مدیریت ، بحران ، زاهدان ، آفرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.