دولت آلمان روز دوشنبه ضمن رد گزارشی مبنی بر اینکه یونان اوایل سال آینده به بسته کمک جدیدی نیاز خواهد داشت، اعلام کرد همان طور که آمار و ارقام نشان می دهد، آتن در مسیر اصلاحات اقتصادی پیش می رود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری رویترز؛ وزارت دارایی آلمان اعلام کرد هیچ اطلاعی از سند داخلی بانک مرکزی آلمان که مجله اشپیگل به آن استناد کرده است، ندارد.

اشپیگل نوشته بود اروپا قطعا با برنامه کمک مالی جدیدی برای یونان موافقت می کند و این بسته کمک مالی خطرات بسیار زیادی به همراه دارد.

"مارتین کوتهاوس" سخنگوی وزارت دارایی آلمان گفت:« تازه ترین گزارش تروئیکا نشان داد یونان با اجرای اصلاحات به پیشرفت های خوبی دست یافته است. همان طور که می دانید برنامه کنونی تا سال 2014 ادامه می یابد بنابراین من گمانه زنی را درباره اتفاقات سال 2014 دشوار می دانم.»

در همین حال، "فیلیپ روسلر" وزیر اقتصاد آلمان و معاون صدر اعظم این کشور از حزب دموکرات های آزاد گفت:« یونان قطعا در مسیر صحیحی پیش می رود. من می خواهم بدانم اگر قرار بود اصلاحات بسیاری در آلمان صورت می گرفت چه اتفاقی در کشور رخ می داد.»
روسلر تاکید کرد در حال حاضر کمک های اضافی برای یونان ضرورتی ندارد.

آمار و ارقام اقتصادی نشان می دهد رشد اقتصادی یونان در سه ماهه دوم امسال 4.6 درصد کاهش یافته است. این رقم بهتر از پیش بینی هاست و برخی از اقتصاددانان پیش بینی کرده اند سرعت رکود اقتصادی در سه ماهه چهارم امسال کاهش می یابد.
برچسب ها: آلمان ، یونان ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار