بر خلاف ادعاي مخالفان سوري، ارتش اين کشور به پيشروي در استان لاذقيه ادامه مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، خبرنگار شبکه تلويزيوني المنار گفت: در حالي که گروههاي مخالف سوري ادعا مي کنند پيشروي هايي در اطراف لاذقيه داشته اند، ارزيابي اوضاع بر روي نقشه نشان مي دهد که گروههاي مسلح متحمل شکست هاي سنگيني شدند. مردم شهر لاذقيه معتقدند هدف مخالفان سوري ارتکاب جنايتي در اين استان به منظور به راه انداختن جنگ طايفه اي است. گروههاي مسلح تاکنون بارها براي زمينه سازي جنگ داخلي در لاذقيه تلاش کرده اند. 
عمار الاسد معاون کميسيون امور خارجي مجلس سوريه به المنار گفت: امکان گفتگو با آنها وجود ندارد و دستيابي به هيچ راه حلي با مشارکت اين طرفها امکان پذير نيست. آنها از کشورهاي خارجي و در راس آنها عربستان سعودي دستور مي گيرند تا از ملت سوريه انتقام بگيرند.
در ادامه اين گزارش آمده است: پس از آنکه گروههاي مسلح در اطراف لاذقيه جنايتي مرتکب شدند، ارتش سوريه تصميم خود را براي دور کردن فتنه گرفت و روستاهايي را که افراد مسلح وارد آنها شدند، محاصره کرد. ارتش سوريه توانست چند غيرنظامي ربوده شده در باروده را آزاد کند. جنگ در لاذقيه توازن قدرت را تغيير خواهد داد و نقشه سياسي و نظامي جديدي را در سوريه به وجود خواهد آورد. 
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، لاذقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار