بهره گیری از ظرفیت علوم انسانی هر کشور می تواند بومی سازی علوم و تحول کشور در عرصه های متعدد تاثیر گذار باشد.

مظفر شریفی رئیس مرکز برنامه ریزی و سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران افزود: تحصیلات تکمیلی می تواند به ظرفیتی دو دل خود اندوخته در راستای حل مشکلات صنعت، سازمان های اجرایی  گام بردارد.

وی در ادامه اظهار داشت: ظرفیت بالایی از تعداد دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی در کشور وجود دارند که بخش عمده ای در حوزه پایان نامه های علوم انسانی در مقطع ارشد دکترا اشتغال به تحصیل دارند و یا فارغ التحصیل شده اند که متاسفانه کمتر از پایان نامه های آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

شریفی اظهار داشت: در سال گذشته هدایت رساله و تحصیلات تکمیلی به عنوان بخش عمده ای در کشور در راستای نیاز کشور، اسناد بالادستی و از همه مهم تر نخبگان رهبری مطرح شد و در سال گذشته در وزارت علوم برای بهره گیری از ظرفیت در علوم انسانی شاهد ایجاد کمیته هدفمند سازی و ارتقا رساله های علوم انسانی و هنر بودیم.

شریفی همچنین از تدوین آیین نامه خبر داد و گفت: هر دانشگاه موظف است در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی شورایی تشکیل دهد و با دسته بندی اولویت متناسب ظرفیت و موضوعات که قابلیت اجرایی شدن دارد دارای برنامه پژوهشی می شوند.

شریفی اظهار داشت: گروه های آموزشی و اساتید و بخش صنعت و سازمان های اجرایی می توانند متناسب نیاز از پایان نامه ها مراجعه کنند و آگاه شوند که چه دانشگاهی چه نیازی برآورده می کند./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، پژوهش ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار