مديركل ايمني و آتش نشاني شركت فرودگاه‌هاي كشور گفت: براي نخستين بار پس از انقلاب فرودگاه‌هاي كشور به خودروي نجات مجهز مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،ميرسعيد صفي‌نيا ضمن اعلام اين خبر اظهارداشت: در مرحله اول فرودگاه‌هاي امام خميني(ره) بندرعباس، كرمانشاه،كرمان، زاهدان، بوشهر، تبريز و اصفهان خوردو نجات دريافت خواهند كرد.

وي افزود: خودرو نجات مجهز به 159 قلم تجهيزات امدادي است و در نوع خود يكي از تخصصي‌ترين خودروهاي امداد و نجات به حساب مي‌آيد.

صفي‌نيا در ادامه گفت: شركت فرودگاه‌ها با محوريت قرار دادن بحث ايمني به دنبال تجهيز ناوگان ايمني و آتش‌‌نشاني است و به همين منظور با برنامه‌ريزي و زمان‌بندي مشخص، فرودگاه‌هاي كشور را به انواع ماشين‌آلات تخصصي امداد و نجات تجهيز مي‌‌كند.

وي ادامه داد: در حال حاضر 30 دستگاه ماشين‌آلات تخصصي امداد و نجات در خط مونتاژ قرار دارند كه مجموعا قريب به 400 ميليارد ريال اعتبار براي آنها در نظر گرفته شده است.

صفي‌نيا افزود: 10 دستگاه خودرو كف‌ساز، 9 دستگاه خودرو نجات فرودگاهي و 10 دستگاه تانكر در شركت مهندسي سنگين كار صنعت در حال مونتاژ هستند كه اين شركت پس از تكميل اين خودروها و انجام امور اداري مربوطه، اين خودروها را بيمه كرده و به شركت فرودگاه‌هاي كشور تحويل خواهد داد.

صفي‌نيا همچنين در ادامه عنوان كرد: 10 دستگاه خودرو كف‌ساز نيز به فرودگاه‌هاي زاهدان، يزد، رشت، ساري، گرگان، بوشهر، امام خميني(ره) و مهرآباد تحويل خواهد شد كه به اين ترتيب عمر متوسط خودروهاي كف‌ساز به 14 سال تقليل مي‌يابد.

وي اعتبار در نظر گرفته شده براي خودرو كف‌ساز را 180ميليارد ريال ذكر كرد و گفت: تا پايان سال 92 شاهد تحويل اين خودروها به فرودگاه‌هاي مذكور خواهيم بود.

مديركل ايمني و آتش‌نشاني با اشاره به تلاش دو ساله كارشناسان اين اداره‌كل براي به نتيجه رسيدن اين پروژه خاطرنشان كرد: 10 دستگاه خودرو تانكر نيز تا پايان سال جاري به ناوگان امداد و نجات شركت فرودگاه‌ها اضافه خواهد شد كه قريب به 70 ميليارد ريال اعتبار براي اين امر هزينه شده و به اين ترتيب فرودگاه‌هاي امام خميني(ره)، مشهد، شيراز، اصفهان، تبريز، بندرعباس، زاهدان، بوشهر، كرمان و يزد به اين خودرو تجهيز خواهند شد.
صفي‌نيا تاكيد كرد: كليه قطعات مربوط به اين خودروها از كشورهاي اروپايي تهيه شده و شركت مونتاژكننده نيز تحت نظر شركت زيگلر آلمان فعاليت مي‌كند كه در نهايت خودروهاي ياد شده نيز با همين عنوان و لوگو تحويل خواهند شد.

وي يادآور شد: قطعاتي نظير پمپ و مانيتور تا 5 سال، باقي قطعات تا دو ‌سال و مجموعه خودروها تا 10 سال شامل گارانتي و خدمات پس از فروش خواهند بود.

وي در پايان از تهيه سه دستگاه تريلر فوم‌پاش با هزينه‌اي بالغ بر يك ميليارد و 200 ميليون تومان خبر داد و افزود: اين خودروها براي فرودگاه‌هاي امام خميني(ره)، مهرآباد و مشهد در نظر گرفته شده‌اند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تجهیز ، فرودگاه ، خودرو ، نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار