عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: به جاي پرداختن به موضوعات کهنه بايد به موضوع توسعه اقتصادي و ايجاد رقابت بين کشورهاي همسايه باشيم.

محمدسعيد انصاري عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه نبايد موضوعات کهنه را زنده کرد افزود: قرارداد کرسنت (Crescent) قراردادی است بین شرکت اماراتی کرسنت (Crescent Petroleum) با شرکت ملی نفت ایران که در در سال ۲۰۰۱ (۱۳۸۱) و در زمان وزارت بیژن زنگنه بر وزارت نفت ایران، امضاء شد.

وي تصريح کرد: طبق اين قراداد گاز ترش (فراوری نشده) تولیدی میدان گازی سلمان بايد به مدت ۲۵ سال و از آغاز سال ۲۰۰۵ میلادی به امارات متحده عربی صادر شده و حجم صادرات هم قرار بود از ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز آغاز و به تدریج به ۸۰۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

انصاري خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه در سال ۱۳۸۴ با دلا یل ارائه شده از سوی دیوان محاسبات ایران از جمله تغییر نیافتن بهای گاز صادراتی و ثابت ماندن آن در هفت سال اول اجرای قرارداد متوقف شد.

عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: متاسفانه اين قرارداد اجرايي نشد و کشور با ضررهاي هنگفتي مواجه شد.

وي خاطرنشان کرد: به جاي پرداختن به موضوعات کهنه بايد به موضوع توسعه اقتصادي و ايجاد رقابت بين کشورهاي همسايه باشيم. 

در همين راستا امروز زنگنه وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای تصدی پست وزارت نفت در کمیسیون انرژی مجلس حاضر می شوند تا در خصوص جزئیات قرارداد کرسنت و ابهامات آن توضيحاتي را به نمايندگان ارائه دهد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: موضوعات ، بررسی ، قرداد ، کرسنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار