طی هفته گذشته (منتهی به 17 مرداد ماه)، با معامله حدود 672 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 12 هزار میلیارد ریال، ارزش معاملات بورس کالای ایران از رشد 146 درصدی برخوردار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، طی هفته گذشته (منتهی به 17 مرداد ماه)، با معامله حدود 672 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 12 هزار میلیارد ریال، ارزش معاملات بورس کالای ایران از رشد 146 درصدی برخوردار شد. این در حالی است که حجم معاملات هفتگی نیز 119 درصد افزایش یافت.

در هفته مذکور ، 403 هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر 7 هزار و 270 میلیارد ریال در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت. 

در این تالار در هفته ای که گذشت حدود 344 هزار تن انواع محصولات فولادی، 50 هزار تن سنگ آهن، 4580 تن انواع محصول مسی،3740 تن انواع محصول آلومینیومی، 700 تن کک و 110 تن کنسانتره مولیبدن به همراه 60 تن شمش روی مورد معامله قرار گرفت. شایان ذکر است، گروه فولاد، در این هفته نسبت به هفته گذشته با رشد 413 درصدی حجم و ارزش مواجه شد. 

براساس این گزارش، تالار محصولات کشاورزی در این هفته نیز شاهد 50 تن گندم به ارزش حدود 420 میلیون ریال بوده است.
 
در این هفته و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران حدود 279 هزار تن انواع کالا با ارزشی بر 4 هزار و 786 هزار میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت . در این تالار، در حالی بیش از 125 هزار تن قیر به ارزش بیش از 1756میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته قبل به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب با رشد 81 و 86 درصدی مواجه شد. 

همچنین حدود 40 هزار تن انواع مواد پلیمری به ارزش بیش از 1497 میلیارد ریال به فروش رسید. 

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران همچنین در این هفته شاهد معامله حدود 21 هزار تن انواع موادشیمیایی به ارزش بیش از 428 میلیارد ریال بود. 

از دیگر فرآورده های نفتی و پتروشیمی که در هفته مذکور معامله شد می توان به 3 هزار تن گوگرد ، 96 تن اسلاگ واکس، 400 تن آیزوفید، 4 هزار تن آیزوریسایکل و 440 تن انواع گاز اشاره کرد. 

ارزش معاملات هفتگی در تالار صادراتی بورس کالای ایران نيز 62 درصد افزایش یافت در حالی 123 هزار و 525 تن انواع  قیر و سنگ آهن در تالار صادراتی بورس کالای ایران با ارزشی افزون بر 47 میلیون دلار مورد معامله قرار گرفت که از نظر ارزش نسبت به هفته ماقبل از رشد 62 درصدی برخوردار شد.

کارگزاران تالار صادراتی بورس کالای ایران در هفته ای که گذشت توانستند 50 هزار تن سنگ آهن معدن جلال آباد را به ارزش بیش از 4 میلیون دلار به فروش برسانند. این در حالی است که حجم معاملات هفتگی قیر نیز در این تالار به 73 هزار و 525 تن بالغ شد و ارزش معاملات این کالا از مرز 43 میلیون دلار فراتر رفت.

بیشترین حجم معاملات قیر در تالار صادراتی در هفته مذکور به شرکت های نفت جی و نفت پاسارگاد اختصاص داشت. شرکت نفت جی در این هفته موفق شد حدود 30 هزار و 100 تن انواع قیر خود را از طریق تالار صادراتی بورس کالای ایران به بازارهای جهانی صادر کند و شرکت نفت پاسارگاد نیز معامله 26 هزار و 700 تن انواع قیر تولیدی خود را در این تالار ثبت کرد.

این گزارش حاکی است، با اسقبال روزافزون شرکت های تولید کننده قیر کشور از عرضه کالا در تالار صادراتی بورس کالای ایران و همچنین توجه بازارهای جهانی و منطقه به قیمت کشف شده قیر ایران در این تالار، در هفته ای که گذشت علاوه بر شرکت های نفت جی و نفت پاسارگاد بالغ بر 11 واحد تولیدکننده قیر نسبت به عرضه قیر در تالار صادراتی بورس کالا اقدام کردند که از جمله آنها می توان به شرکت های ایزوگام تبریز، توسعه کروس انرژی ، کیهان توسعه البرز، اصفهان قیر، نگین گام پارس، آذردوام یول، بام گام عایق ارومیه، قیر اکام، آذربام عایق کار، بام گستر زرین شرق و قیران پخش ستاره ایرانیان اشاره کرد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، کالا ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار