مدیر مرکز گفتگوی راهبردی در مصر، با بیان اینکه گروه های مسلح در منطقه سینا برای جلب حمایت بخشی از افکار عمومی مصر تلاش می کنند، خواستار هماهنگی بیشتر نیروهای مسلح مصر برای برخورد با آنها شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ عادل سلیمان در گفتگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گفت: تحرکات و اقدامات گروه های مسلح در منطقه سینا چالش و تهدیدی برای مصر به شمار می رود. آنها هم اسرائیل و هم نیروهای امنیتی مصر را به چالش می کشند.

وی گفت: آنها با فعالیتشان در این منطقه در واقع در آن اعلام حضور می کنند. گروهی موسوم به «انصار بیت المقدس» اعلام کرد که افراد کشته شده وابسته به این گروه است. آنها برای جلب حمایت بخشی از افکار عمومی مصر اعلام می کنند که علیه اسرائیل در حال جنگ هستند و فعالیتشان علیه مصر نیست.

سلیمان تاکید کرد: مسئله مبهم این است که بین نیروهای امنیت مدنی مصر و نیروهای ارتش هماهنگی وجود ندارد. نیروهای امنیتی مسئولیت های زیادی در این منطقه دارند. مصر باید نگاه و ایده امنیتی اش در برخورد با مسئله سینا و موضع گیری درباره آن را توسعه دهد زیرا اکنون برخورد و تعامل در این خصوص کاملاً متعارف و سنتی است که طی سال های گذشته وجود داشته است. این رویکرد و نگاه تاکنون هیچ برآیند مثبتی نداشته است. بنابراین، باید خط مشی و نوع تعامل در این خصوص تغییر کند.
برچسب ها: درگیری ، سینا ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار