یک مسئول در رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم به جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از اظهارات فلسطینیها شکایت کرده و گفته است این اظهارات مذاکرات سازش بین دو طرف را که اخیرا ازسرگرفته شده است از بین می برد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ این مسئول با اعلام این خبر افزود :« بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هفته گذشته با ارسال نامه ای برای کری که بر این مذاکرات نظارت می کند تاکید کرد تحریک و صلح نمی تواند در کنار هم وجود داشته باشد.» در این نامه تاکید شده است تبادل اتهامات و بی اعتمادی بین دو طرف ، این مذاکرات را تهدید می کند. اسرائیل پیش از آغاز دور دوم این مذاکرات که قرار است این هفته برگزار شود برای آزادی دهها زندانی فلسطینی آماده می شود. 

این مسئول اسرائیلی افزود :« نتانیاهو در این نامه اضافه کرد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی 29 ژوئیه تاکید کرده بود در کشور آینده فلسطین حتی یک نظامی یا غیرنظامی اسرائیلی وجود نخواهد داشت.» نتانیاهو به پخش یک برنامه تلویزیونی در فلسطین استناد کرده و افزوده است مجری این برنامه تلویزیونی در سفر هفته گذشته تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا به کرانه باختری رود اردن ، مناطق و شهرهای اسرائیل را فلسطینی دانسته بود. 

وی در این نامه افزود :« به جای اینکه به نسل جدید فلسطینیها زندگی در صلح با اسرائیل یاد داده شود در آنها تخم تنفر کاشته می شود که این مسئله زمینه را برای ادامه خشونت ، اقدامات تروریستی و درگیری آماده می کند.» 

سفارت آمریکا در اسرائیل به درخواست توضیح درباره نامه نتانیاهو به کری توضیح نداد. حنان عشراوی عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین که ریاست آن را عباس برعهده دارد در پاسخ به سوالی درباره این نامه ، آن را کم اهمیت دانست و افزود :« این تلاشی برای منحرف کردن توجه جهانیان از نقضهای آشکار حقوق بین الملل توسط اسرائیل است.» 
برچسب ها: نتانیاهو ، فلسطین ، شکایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار