بعد از اینکه آمریکا سفارت خود را از روز دوشنبه در موریس تعطیل و خدمات خود را به حداقل کاهش داد، استرالیا نیز روز جمعه سفارت خود را در این جزیره تعطیل کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ آمریکا علت تعطیلی سفارت خود را تهدیدهای ناشی از گروه های وابسته به شبکه تروریستی القاعده عنوان کرده است و استرالیا که سفارتش در همان ساختمانی در پورت-لوئیس، پایتخت موریس است که سفارت آمریکا قرار دارد، علت تعطیلی سفارت خود را اعلام همبستگی با آمریکا عنوان کرده است.

بعد از اینکه اخبار از تهدیدهای تروریستی علیه سفارتخانه های آمریکا در قاره آفریقا خبر دادند، نمایندگی های دیپلماتیک کشورهای غربی از یک هفته پیش در این قاره در حال آماده باش به سر می برند.

 به دنبال مکالمه میان تروریست ها که دستگاه های اطلاعاتی آمریکایی آنها را رهگیری کرده اند، 19سفارتخانه یا کنسولگری آمریکا در آفریقا از این تهدیدهای تروریستی متاثر شده اند و دولت اوباما تصمیم گرفته است سفارتخانه های این کشور را در کشورهایی که در مکالمه تروریست ها نام آنها برده شده است، از جمله مصر، یمن، عربستان سعودی، کویت، ماداگاسکار، بروندی و موریس تعطیل کند.
برچسب ها: مصر ، سینا ، حمله ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار