رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، یکی از مشکلات بخش ورزش کشور را عدم حضور بخش خصوصی در این زمینه خواند و افزود: امید است تا در دولت تدبیر و امید، ورزش و جوانان از حاشیه روی و گرفتار شدن در مسیر سیاست دور شود.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی؛ "مسعود سلطانی‌فر" وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس با "کاظم جلالی" رئیس این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

جلالی در این دیدار، با تاکید بر توجه ویژه به مطالبات جوانان در دولت دکتر روحانی گفت: باید در موضوع وظایف وزارت ورزش و جوانان، موضوع خواسته‌های جوانان نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که به نظر می‌رسد از زمان تاسیس این وزارتخانه نوپا موضوع جوانان در آن مغفول مانده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس افزود: امید است تا در دولت تدبیر و امید، ورزش و جوانان از حاشیه‌روی و گرفتار شدن در مسیر سیاست دور شود تا زمینه رشد جوانانی شاداب و فعال در عرصه اجتماعی فراهم شود.

وی با اشاره به مشکلات حوزه ورزش کشور تاکید کرد: ظرفیت‌های خوبی در رشته‌های ورزشی مختلف در استان‌های کشور وجود دارد که باید زمینه استعدادیابی جوانان در زمینه‌های گوناگون پدید آید، چرا که در این صورت هم از توانمندی جوانان به صورت بهینه استفاده می‌شود و هم از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایجاد انگیزه برای گسترش ورزش‌های همگانی در سطح شهرها و روستاهای کشور، ادامه داد: یکی از مشکلات بخش ورزش کشور عدم حضور بخش خصوصی در این زمینه است که البته باید زمینه‌های درآمدزایی ورزشی در این حوزه ایجاد شود تا مشوق‌هایی برای حضور سرمایه‌گذاران در رشته‌های ورزشی پدید آید.

مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، با اشاره به برنامه‌های خود جهت تصدی این وزارتخانه تصریح کرد: پیشرفت رشته‌های ورزشی و کسب مدال‌های رنگی در عرصه‌های جهانی در سایه کم‌رنگ شدن نقش دولت در ورزش و پررنگ شدن حضور بخش خصوصی به دست می‌آید.

وی با تاکید بر نقش ورزش در پرورش روح و روان انسان یادآور شد: نگاه به ورزش باید به طور جامع تمام اقشار جامعه چه بانوان و چه آقایان را در بر بگیرد، چرا که همه افراد در ساختن جامعه به طور یکسان سهم دارند.

سلطانی‌فر با تاکید بر استفاده از پیشکسوتان ورزشی در پیشرفت رشته‌های ورزشی تصریح کرد: بخش جوانان وزارت ورزش و جوانان نیازمند کاری گروهی و تلاشی جهادی است که همکاری هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی و مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد که مرکز پژوهش‌های مجلس در این زمینه می‌تواند به خوبی وارد شود.

گفتنی است در این دیدار مقرر تا وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مدت زمان مشخصی پس از اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برنامه‌ای در دو حوزه ورزش و جوانان به طور جداگانه تهیه تا با همکاری و تعامل مرکز پژوهش‌های مجلس این برنامه در جهت دستیابی به اهداف مورد نظر نهایی تا زمینه اجرایی شدن آن فراهم شود.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: ورزش ، جوانان ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار