سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: مطالعات امکان‌سنجی خوشه صنعتی تخمه آفتابگردان خوی آغاز شده و در دست مطالعه است.

صابر پرنیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث زیست محیطی در استان آذربایجان غربی مهم است، تعداد واحدهای صنعتی مشکل‌دار از نظر زیست محیطی کم بوده و طی مکاتبه‌ای که با واحدهای صنعتی مشکل‌دار داشتیم اخطار‌های لازم داده شده است.

وی افزود: با سازمان حفاظت محیط زیست نیز مکاتبه‌هایی صورت گرفته تا بحث‌های زیست محیطی کاملا رعایت شود.

پرنیان خاطرنشان کرد: بیشتر مشکلات زیست محیطی را در شهرک صنعتی داریم که پی‌گیری‌های لازم صورت گرفته تا این مشکل حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه از یک هزار و 776 قرارداد 830 واحد دارای پروانه بهره‌برداری هستند، تصریح کرد: در خوشه‌های صنعتی کارهای موثری انجام شده به طوری که یک خوشه صنعتی نقل، بیدمشک و عرقیات گیاهی بوده که کاملا اتمام یافته است.

پرنیان ادامه داد: دو خوشه صنعتی نیز در حال کار بوده که یکی خوشه صنعتی سنگ و دیگری خوشه صنعتی فرآوری محصولات باغی است.

وی عنوان کرد: یک خوشه صنعتی در دست مطالعه و مطالعات امکان‌سنجی بوده که خوشه صنعتی تخمه آفتابگردان خوی است.

پرنیان اضافه کرد: چند خوشه صنعتی نیز در برنامه آینده شرکت داریم تا مطالعات امکان‌سنجی آن‌ها آغاز شود که از جمله آن‌ها خوشه صنعتی مبل، عسل و... است.

وی یادآور شد: مشاغلی که در شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود به لحاظ ماهیت زود بازده بوده و جزو مشاغل پایدار محسوب می‌شوند به طوری که در زنجیره ارزش اقتصادی نقش بسیار موثر دارند.

پرنیان گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود و ظرفیت‌‌های استان آذربایجان غربی مخصوصا ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی و هم‌جواری با چند کشور به جایگاه واقعی اقتصادی، تولیدی و صنعتی خود نرسیده و نیازمند جهش بزرگی بوده که با همکاری بخش خصوصی و دولتی با همدیگر استان آذربایجان غربی را به جایگاه واقعی خود و ظرفیت مورد نظر برساند./س

برچسب ها: آفتابگردان ، شهرک ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.