شیوه های جدید شرکت های استخراج گاز و نفت در انگلیس جنجال برانگیز شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ; دن ریورز خبرنگار شبکه در گزارشی گفت ؛ اقدامات شرکت های حفاری و استخراج میادین گاز و نفت در منطقه ساسکس غربی انگلیس با اعتراضات گسترده ساکنین این منطقه مواجه شده است.

صدها معترض و حامی محیط زیست علیه استفاده شرکت های حفاری از تکنیک جدید «شکافت هیدرولیکی » برای استخراج گاز و نفت در ساسکس غربی تظاهرات کردند. این معترضان خواستار توقف فعالیت های شرکت های حفاری در مناطق روستایی ساسکس غربی هستند. این معترضان می گویند شیوه شکافت هیدرولیک به شدت به منابع محیط زیست منطقه آسیب می زند. 

شیوه شکافت هیدرولیک در حفاری ها اقدامی جنجال برانگیز است چراکه در این روش از پمپاژ شدید مایعات شامل برخی مواد شیمیایی در اعماق زمین برای ازاد شدن سوخت های فسیلی و گاز در لایه های سنگی شل است .

این روش می تواند به ذخایر اب در مناطق مختلف اسیب بزند و موجب الودگی ذخایر اب شود. هر چند شرکت های حفاری می گویند این شیوه خطری ندارد و به ذخایر زیر زمینی آسیب می زند. در منطقه ساسکس و دیگر مناطق انگلیس سیصد مورد مجوز برای حفاری صادر شده است و تحقیقات اخیر نشان داده است که تکنیک شکافت هیدورلیک احتمالا برای تامین انرژی انگلیس در بیست و پنج سال آینده مورد نیاز است اما استفاده از شیوه شکافت هیدرولیک مانند آمریکا جنجال برانگیز شده است. 

مایکل فالون وزیر انرژی انگلیس در تلاش برای از بین بردن نگرانی های مردم گفت دولت انگلیس از عهده حفاظت از محیط زیست برمی اید و ما اجازه نخواهیم داد به محیط زیست آسیب برسد.وی گفت ؛ درصورتی که خطرات شیوه شکافت هیدورلیک ثابت شود بلافاصله انرا متوقف می کنیم. اما یک معترض گفت شرکت های حفاری فقط به دنبال منافع مالی خود هستند و توجهی به نگرانی های مردم ندارند .
برچسب ها: شیوه ، جدید ، حفاری ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار