"جنايت و مكافات"«داستاني كارآگاهي» است كه به توصيف زندگي "روديون اسكولنيكف" مي‌پردازد

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ "جنايت و مكافات"«داستاني كارآگاهي» است كه به توصيف زندگي "روديون اسكولنيكف" مي‌پردازد؛ از وقتي كه زني نزول‌خوار، گروبردار،( و بعد، ناگزير، خواهرش) را به قتل مي‌رساند تا تغيير و تحول معنوي‌اش به كمك "سونيا"(زني بي‌مقدار با قلبي رئوف) و محكوميت و تبعيدش به سيبري.
"راسكولنيكف"، دانشجوي سابق، در يك اتاق كوچك اجاره‌اي كه در "سن پترزبورگ" زندگي مي‌كند.

او پيشنهاد هر كمكي حتي از سوي دوستش "رازوميكين" را رد كرده و در عوض نقشه قتل و دزدي از "آليونا"، پيرزني گروبردار را مي‌كشد. انگيزه‌اش از آنجا ناشي مي‌شود كه گويي نيرويي خارج از وجودش او را به اين كار فرا مي‌خواند. "راسكولنيكف" اما، حين ارتكاب جنايت، خواهر گروبردار را نيز به قتل مي‌رساند.

پليس حين تحقيق از مشتريان زن، از "راسكولنيكف" نيز بازجويي مي‌كند و عصبيت و دست‌پاچگي‌اش، "پورفيري"، بازرس پليس را به شك مي‌اندازد. در اين فاصله با مادر و خواهر "راسكولنيكف" آشنا مي‌شويم و نيز با دو مردي كه براي خواستگاري از خواهرش به سن پترزبورگ آمده‌اند. "راسكولنيكف"‌با كارمند مسني نيز آشنا مي‌شود و همين، زمينه آشنايي او را با دختر مرد، "سونيا" فراهم مي‌سازد. "سونيا" از "راسكولنيكف" مي‌خواهد نزد پليس رفته و به جنايت خود اعتراف نمايد و به او قول مي‌دهد اگر چنين كند در سيبري نيز كنارش خواهد ماند./ص

منبع: ماهنامه دنياي تصوير

برچسب ها: جنایت ، مکافات ، داستان ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار