تفاهم‌نامه همکاري شرکت فرودگاه‌هاي کشور و مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي به منظور ايمني در حوزه‌هاي مختلف از جمله ارائه خدمات پزشکي و اورژانسي منعقد شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط‌عمومي شرکت فرودگاه‌هاي کشور اين تفاهمنامه در مراسمي با حضور محمود رسولي‌نژاد ؛مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و محمدتقي طالبيان؛ رييس مرکز مديرت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي در دفتر مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها امضا شد.

اين تفاهم‌نامه شامل ارتقاي کيفيت خدمات، سطح ايمني و استانداردهاي فرودگاهي در حوزه سلامت ، پوشش خدمات فوريت‌هاي پزشکي در سوانح و حوادث فرودگاهي، پوشش خدمات فوريت‌هاي پزشکي همه کارکنان ، مسافران و استفاده‌کنندگان از فرودگاه‌‌هاي کشور، تبادل آموزش و ارتقاي دانش نيروهاي اورژانس و فرودگاه است. 

مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي براي آموزش کمک‌هاي اوليه و مديريت حوادث پرتلفات در بحث تخليه مجروحان به کارکنان فرودگاهي خدمات لازم را ارائه مي کند. 

همکاري در تدوين و بازنگري برنامه‌هاي واکنش سريع در برابر حوادث پرتلفات در بخش خدمات فوريتي و انبار تجهيزات و وسايل مورد نياز جهت ارائه خدمات به مجروحان احتمالي به ميزان حداقل 100 مجروح در پايگاه‌هاي اورژانس مستقر در فرودگاه‌ها از ديگر تعهدات مرکز فوريت‌هاست.

مرکز فوريت‌هاي پزشکي موظف به استقرار پايگاه اورژانس در فرودگاه‌هايي‌ است که فعاليت 24 ساعته دارد.

همچنين در فرودگاه‌هاي مرز هوايي نيز به تناسب زمان نشست و برخاست هواپيما، واحدهاي اورژانس مستقر خواهد شد. 

در مرحله سوم و بعد از فرودگاه‌هاي بين‌المللي و مرز هوايي، ساير فرودگاه‌ها نيز از خدمات مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي بهره‌مند خواهد شد.

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها در اين نشست ضمن تقدير از همکاري مديران مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي گفت: فرودگاه‌ فضايي‌ است که در آن ارگان‌هاي مختلفي به ارائه خدمات مشغول بوده و اورژانس نيز يکي از مجموعه‌هايي است که بايد به ارائه سرويس‌هاي تخصصي در فرودگاه بپردازد. وي با اشاره به همکاري شايسته با مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي افزود: اورژانس جزو خانواده فرودگاه است و براي استقرار واحدهاي اورژانس فضاي مناسبي را در اختيار آن قرار خواهيم داد.

دکتر محمدتقي طالبيان ؛ رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي نيز با قدرداني از توجه مديران ارشد شرکت فرودگاه‌ها به اورژانس گفت : با استفاده از تجارب موجود تلاش خواهيم کرد خدمات شايسته‌اي به‌ويژه در فرودگاه‌هاي بين‌المللي که از اهميت دوچنداني برخوردارند، ارائه کنيم.

وي همچنين از آمادگي اورژانس براي لجستيکي شدن پايگاه اين سازمان در فرودگاه امام خميني(ره) خبر داد. طالبيان با اشاره به اينکه فرودگاه امام‌خميني(ره) به عنوان بزرگترين فرودگاه بين‌المللي کشور و پيشاني نظام شناخته مي‌شود ،پيشنهاد داد: سازمان اورژانس علاوه بر استقرار پايگاه در اين فرودگاه همچون فرودگاه‌هاي ديگر، پايگاهي لجستيک ( نقل و انتقال) به اين امر اختصاص دهد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار