مدیر کل دفتر مطالعات بخش عمومی واقتصاد وزارت اقتصاد گفت: در سال گذشته طبق اعلام مسئولان ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته‌ایم.

علی افضلی مدیر کل دفتر مطالعات بخش عمومی واقتصاد اسلامی در میز اقتصاد با موضوع بررسی راهکارهای اصلاح ناترازی بودجه  گفت: ارائه راهکارهای عملیاتی علی رغم آنکه  در اجرای بودجه کمک می کند می تواند زمینه ساز  تقویت اقتصاد  کشور  شود.

وی ادامه داد: در طول سال های گذشته  بحث سود شرکت های  دولتی در راستای مدیریت بهتر بودجه مطرح  شده بود که در این زمینه هم  برای  بودجه  امسال راهکارهای لازم ارائه شده است.

 افضلی اظهار کرد : ناترازی بودجه وکسری بودجه در بسیاری از کشورهای دنیا مطرح بوده است و  اگر بودجه درست نوشته و اجرا شود یک آیینه  تمام نما از سیاست های اقتصادی کشور به شمار می رود.

افضلی با بیان اینکه در مورد کسری بودجه سناریوهای مختلفی مطرح شده است گفت:برخی از اعدادی که در این بخش مطرح شده شامل ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بوده اما طبق آخرین آمارهایی که دیوان محاسبات گفته در سال گذشته ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته ایم.

 افضلی گفت: بررسی و ارائه راهکار برای حل ناترازی کسری بودجه کمک می کند که  تاترازی را بشکافیم و از طریق آن بتوانیم بخشی از کمبودها را جبران کنیم.

مدیر کل دفتر مطالعات بخش عمومی واقتصاد اسلامی بیان کرد: کسری بودجه و ناترازی تعریف حقوقی مشخصی ندارد و زمانی که یک عدد و فرمول مطرح می شود  از آن  برداشت های مختلفی می شود کرد اما  آن چیزی که مصطلح شده شکاف بین منابع مصوب و درآمد ها  است که در این زمینه ما سعی کردیم از طریق ارائه راهکارهای مختلفی بخشی از این کمبودها را جبران کنیم.

وی افزود: همچنين در تعاریف ناترازی آمده است که به میزان هزینه هایی که صورت می گیرد کشور درآمد نداشته باشد که در وضعیت کنونی کشور این موضوع وجود ندارد و  تمامی اوراقی که منتشر می شود برای هزینه های جاری صرف می شود.

 

برچسب ها: ناترازی بانک ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار