رئیس خانه مطبوعات استان کرمانشاه معتقد است، باید در دولت جدید یک نظام جامع رسانه ای تدوین شود تا در سایه آن مشکلات خبرنگاران که سال ها در حد حرف و شعار باقی مانده مرتفع شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فریدون معتمدیان به مناسبت روز خبرنگار گفت: همان طور  که در آموزه های دینی و معنوی ما هم به آن اشاره شده جایگاه خبرنگاران جایگاهی پیامبرگونه است و قداست و معنویت خاصی دارد.

مدیر مسئول نشریه محلی بیستون با تاکید بر ارزش و جایگاه خبرنگاران و قداست شغل آنها، افزود:  هم خود خبرنگاران و هم مخاطبان آنها که شامل مردم و مسئولین هستند باید برای حفظ و ارتقاء این جایگاه کوشا باشند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات متعددی که جامعه خبرنگاران با آن مواجه هستند، یادآوری کرد: این مشکلات بارها در دولت های پیشین مطرح شده اند و دیگر تکراری به نظر می رسند، اما همواره در حد شعار و حرف باقی مانده اند و راهکاری برای حل آنها در نظر گرفته نشده است.

معتمدیان با تاکید بر اینکه همه گره ها تنها به دست دولت باز نمی شود، یادآوری کرد: برای حل همه مشکلات خبرنگاران نیازمند همکاری دیگر بخش ها از جمله مجلس هم لازم است که با تصویب قوانین مناسب بستری برای رشد کمی و کیفی مطبوعات، رسانه ها و خبرنگاران فراهم شود.

وی در ادامه مشکلات جامعه خبرنگاران را به دو بخش کلی مشکلات محتوای کار رسانه ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی دسته بندی کرد.

به گفته مدیر مسئول نشریه محلی بیستون، رسانه ها باید محتوای کاری خود را به روز و مدرن کنند و علاوه بر استفاده از اصول و علم مدرن خبرنگاری، از فرهنگ و پیشینه قدیمی ایرانی و اسلامی هم استفاده کنند.

معتمدیان بر لزوم توسعه دانش نیروی انسانی شاغل در این حرفه هم تاکید کرد.

رئیس خانه مطبوعات کرمانشاه نبود امنیت شغلی، مشکلات معیشتی و رفاهی، بیمه، بازنشستگی، مسکن و ... را  از دیگر مشکلات خبرنگاران دانست.

وی ایجاد نظام جامع رسانه ای در کشور را راهکار برون رفت خبرنگاران از مشکلات موجود دانست و خاطرنشان کرد: همانطور که برای پزشکان، کشاورزان و ... یک نظام جامع داریم ایجاد چنین نظامی برای رسانه و خبرنگاران نیز ضروری به نظر می رسد.

معتمدیان تصریح کرد: اگر این نظام با کار کارشناسانه و دقیق تدوین شود در سایه آن می توان مشکلات همیشگی رسانه ها را مرتفع کرد و خبرنگاران و نشریات و رسانه ها را به جایگاه واقعی آنها رساند/س

 

برچسب ها: رفع ، مشکلات ، خبرنگاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.