به محض اینکه واژه القاعده را در خبرگزاری های جهانی جستجو می کنید، ده ها اخبار در این رابطه می بینید. بعضی از این خبرها تعجب آور است و برخی دیگر هرچقدر که تعداد کشته ها و زخمی های زیادی را به ما نشان می دهد ولی کسی به آن اهمیت نمی دهد، گویا که این، یک چیز عادی مثل اخبار مربوط به هواشناسی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از القدس آنلاين، در یکی از آخرین این خبرها آمده است که ایالات متحده به مردم خود درخصوص سفر به کشورهای عربی هشدار داده و درهای مقر های دیپلماتيک و سفارت خانه های خود را در 21 کشور بسته است.از جمله این کشورها المان و انگلیس و فرانسه و کانادا و دیگر کشورها است که به دلیل کم اهمیت بودن آن ها اشاره ای به آن نشده است یا اینکه می خواستند توجه سازمان القاعده  به این کشورها جلب نشود.

در این خبر می بینیم که پلیس بین الملل از خطر حملات تروریستی بعد از فرار صدها زندانی تندرو از زندان های عراق و پاکستان و لیبی، هشدار می دهد. همچنین در این خبرها آمده است: پلیس انگلیس در حال رایزنی برای ارسال اموالی به القاعده در سوریه است. یا اینکه افسر سابق امریکایی به نام نضال حسن به اتهام  قتل 13 شخص در پایگاه فورت هود آمریکایی، محاکمه می شود. در نتیجه درگیری های نیروهای امنیتی تونس با تروریست ها چندین نفر کشته شدند. در خبر دیگری آمده که بر اثر حمله به یک افسر بلندپایه عراقی نیز عده ای جان خود را از دست دادند.از همین قبیل خبرهایی نیز هست که به خاطر تکراری بودن  توجهی به انها نمی شود. مثلا بر اثر حمله اي در جلال آباد افغانستان، 16 نفر زخمی شدند.

در امتداد پهنه گسترده عملیات بن لادن، به نظر می رسد پیدایش انبوه سازمان القاعده معمای پیچیده ای است.

ایالات متحده و هم پیمانانش هر وقت که تلاش کردند با حمله به کشورها، سازمان القاعده را نابود کنند و هر بار که می دیدند این سازمان گسترده تر و قدرت بیشتری پیدا کرده ، غالگیر شدند و حل این مشکل را دشوار می دیدند . شاید القاعده ای ها هم وقتی دیدند که آمریکا عقب نشینی کرده و اندک اندک از منطقه دست کشیده و از عراق خارج شده و در سوریه نتوانسته به خواسته های خود برسد، آن ها مثل آمریکایی از این تحولات غفلت زده شدند. در نتیجه نه تنها قدرت القاعده کمتر نشد بلکه توان بیشتری برای حملات تروریستی در خود می دید.

اما نکته جالب این که قربانیان این درگیری های وحشتناک میان القاعده و آمریکا تنها مسسلمانان بوده اند!

سخنرانی های مقامات آمریکایی و سفارشات آنان به دوستان عرب خود مبنی بر ضرورت اتخاذ راه حل های سیاسی و عدم اعتماد به راه های امنیتی با استراتژیک ها و راهبردهای این کشور در برخورد با القاعده و ترور رهبران و تعقیب عناصر آن، سازگار نیست و در این صورت با خود القاعده فرقی ندارد،  بلکه  باید گفت که این رفتارها موجب شکل گیری مستقیم چنین سازمان ها و قدرتمند تر شدن آنها می شود.

اعضای القاعده کسانی نیستند که بتوان آنان را ریشه کن کرد و از آنان رهایی  یافت بلکه دارای سیاست هایی هستند که بشریت را نابود می کنند و جز افکار ناامیدانه ندارند و تنها به دنبال قتل و کشتار و عملیات انتحاری هستند. رویارویی با سازمان های مستبد و تجاوزگر و در راس آن اسرائیل ، تنها راه حل برای حل موضوع القاعده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار