عضو کميسيون صنايع و معاون مجلس با بيان اينکه مشکلات صنعت خودروسازي با واردات حل نمي‌شود، گفت: کيفيت قطعات چيني بسيار پايين است از اين رو واردات اين قطعات مطلقا قابل تاييد نيست و حتي مي‌تواند مشکلات را دو چندان کند.

مويد حسيني صدر نماينده مردم آذربايجان غربي و خوي در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه صنعت قطعه سازي کشور يک صنعت نوپا و رو به رشدي است، اظهار داشت: پيشرفت صنعت قطعه سازي، هم موجب اشتغال‌زايي و هم افزايش گردش مالي در کشور مي‌شود از اين رو نياز است با يک بررسي کارشناسانه و دقيق مشکلات اين صنعت حل و گرفتاري‌هاي آن درمان شود.

وي به ورود قطعات چيني اشاره کرد و گفت: مشکلات صنعت خودروسازي کشور با واردات حل نمي‌شود چه بسا که کيفيت قطعات و  البته خودروهاي چيني بسيار پايين و قابل تاييد نيست.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينکه ايران يک بازار بکر و انحصاري است، تصريح کرد: صنعت خودرو در کشور از مصرف بالايي برخوردار است و از اين رو سالانه حدود يک ميليون خودرو نياز داريم که نسبت به ساير کشورها رقم بسيار قابل توجهي است.

وي با اشاره به اينکه در صورت تامين نيازها، يک ميليون خودرو کف نياز جامعه خواهد بود، گفت: اگر صنعت خودروسازي بتواند انتظارات را برآورده و خودرو را با قيمت مناسب تحويل مردم دهد، قطعا شاهد تامين نيازهاي جامعه به طور کامل خواهيم بود.

حسيني صدر با بيان اينکه در شرايط کنوني صنعت خودروسازي کشور به يک تحول عظيم نياز دارد، افزود: ارتقاي سطح توليد و تکنولوژي اولين قدم در اين راستا است.

وي به ارتقاي سطح مديريت نيز اشاره کرد و ادامه داد: حذف انحصار از ديگر اقدامات موثر در اين راستا است که مي‌توان با ارائه تسهيلات به شرکت‌هاي خارجي و خصوصي زمينه انحصار توليد خودرو را از بين برد.

عضو کميسيون صنايع و معاون مجلس اظهار داشت:از ديگر مباني اصلاح صنعت خودروسازي، تشکيل کميته‌اي با عنوان معاونت خودروسازي در وزارتخانه است اين مسئله مي‌تواند کمک شاياني جهت برنامه سازي‌هاي دقيق در اين صنعت نمايد.

نماينده مردم آذربايجان غربي و خوي در خانه ملت به خروج خودروهيا بالاي ده سال از بازار اشاره و اذعان داشت: از جمله مسائل رايج در دنيا خروج اين گروه از خودروها از بازار و جايگزيني خودروهاي جديد است.

وي با بيان اينکه حمايت‌هاي دولتي از ديگر مباني کمک  به صنعت خودروسازي است، اضافه کرد: از جمله اين حمايت‌ها ارائه وام ارزان قيمت به خريداران خودرو، تامين مواد اوليه با ارز مرجع و اختصاص معافيات مالياتي به خودروسازي است.

حسيني صدر افزود: عدم حمايت دولتي، درمان موقت صنعت خودروسازي است از اين رو در صورت حل مشکلات اين صنعت حمايت دولت مي‌تواند صنعت خودروسازي و از روطه‌ي نابودي برهاند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: صنعت ، خودرو ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار