مسئول مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از عمده ترین بیماری های ویروسی خونریزی دهنه حاد است که عمدتا به وسیله کنه منتقل می شود.عفونت در انسان بعد از گزش کنه آلوده یا له کردن کنه بر روی پوست و یا تماس محافظت نشده با لاشه حیوانات و ترشحات حیوانات آلوده در بدن انسان ایجاد می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه



حسین بیگلری گفت: مردم گوشت و فرآورده های گوشتی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز مورد تایید سازمان دامپزشکی و مرکز بهداشت تهیه کنند.


بیگلری افزود: خطر انتقال در طی ذبح حیوان آلوده و مصرف گوشت خوب پخته نشده حیوان وجود دارد و این بیماری در بیمارستان ها می تواند به صورت عمده انتقال داشته باشد که توجه به آن و آموزش کارکنان از اهمیت زیادی برخوردار است که مجموعه فعالیت های آموزشی در این خصوص پیشتر انجام شده و اکنون نیز در حال انجام می باشد.

وی گفت: اساس کار پیشگیری در رابطه با تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یا
CCHF بخصوص کودکان، دانش آموزان و دامداران و کسانی که به واسطه شغلی با دام در تماس هستند همچون سلاخان و قصابان استفاده از وسایل حفاظتی دستکش، عینک و روپوش است.

بیگلری تاکید کرد که کودکان از جداکردن کنه و یا له کردن کنه های روی بدن دام خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه رعایت اصول بهداشتی در تماس با دام بسیار اهمیت دارد، گفت: مورد مشکوک بیماری است که به دنبال تماس محافظت نشده با دام و بافت های حیوانات دچار علائمی چون تب ناگهانی به همراه درد شدید عضلات و خونریزی از مخاط ها و نقاط مختلف بدن است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، تب ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.