با امضای موافقتنامه سه جانبه بین شرکت هواپیمایی آسمان، گروه سرمایه‌گذاری کیا پرواز و پشتیبانی استانداری کردستان، شرکت هواپیمایی کردستان تأسیس شد.


با امضای موافقتنامه سه جانبه بین شرکت هواپیمایی آسمان، گروه سرمایه‌گذاری کیا پرواز و پشتیبانی استانداری کردستان، شرکت هواپیمایی کردستان تأسیس شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران در مراسم امضای این موافقتنامه که دوشنبه شب در استانداری کردستان برگزار شد، مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان با اشاره به رشد و توسعه کردستان در تمامی زمینه‌ها این مسئله را نشان دهنده توجه نظام و مسئولان به منظور آبادانی ایران ذکر کرد.

عباس رحمتیان پیرامون عملکرد شرکت هواپیمایی آسمان طی سال‌های گذشته اظهار کرد: این شرکت مولود انقلاب است و ارزش‌های فراوانی را پس از انقلاب و در جنگ تحمیلی به دست آورد که با توجه به این موضوع تصمیم بر گسترش خدمات خود گرفت.

وی با بیان اینکه منبع اصلی امکانات این شرکت، صندوق بازنشستگی است اظهار کرد: هر اندازه در راستای رفاه مردم بیشتر تلاش شود به اهداف نظام نزدیکتر خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان با بیان اینکه سرمایه تأسیس این شرکت به صورت مشترک توسط شرکت آسمان و گروه کیاپرواز تأمین شده است گفت: در مرحله نخست 51 درصد سهام این شرکت از طریق گروه کیا پرواز و 49 درصد مابقی از سوی هواپیمایی آسمان پرداخت شد.

رحمتیان با اشاره به ظرفیت‌های بالا در کردستان اظهار کرد: شرکت آسمان توان عملیاتی کردن این ظرفیت‌ها و جذب نقدینگی از منابع استانی و بانک‌ها در خرید و اجاره هواپیما را دارد.

وی در خصوص بیشترین مشکلات موجود در راه توسعه پروازهای کردستان دو عامل شرایط جوی و منطقه‌ای و همچنین تحریم‌ها را در این زمینه مؤثر دانست و گفت: فروگاه بین‌المللی سنندج با تجهیزات مورد نیاز پرواز آمادگی بالایی دارد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان با تأکید بر اینکه هواپیماهای این شرکت به شرط ایمنی مردم پرواز خواهند کرد، خاطرنشان کرد: با تأمین قطعات فنی در صدد توسعه پروازها و ایجاد پل ارتباطی استان به مرکز کشور و سایر نقاط سیاحتی و زیارتی کشور و خارج از مرزها هستیم.

رحمتیان با اشاره به اینکه دید کلان ما فعالیت در تمامی نقاط کشور است، گفت: در استان فارس پایگاه آسمان جنوب کشور، در خراسان رضوی پایگاه آسمان شرق و در کردستان پایگاه آسمان غرب را راه‌اندازی کردیم.

وی هدف از تأسیس این شرکت را خدمت به مردم غرب کشور و تلاش در راستای کارآفرینی عنوان کرد و افزود: پایگاه آسمان غرب کشور به عنوان پایلوت برای استان‌های دیگر در نظر گرفته شد تا به کمک مردم و مسئولان خدمات آن افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان با اشاره به اینکه به زودی شاهد توسعه پروازهای آسمان در سنندج خواهیم بود، ابراز امیدواری کرد پروازهای این شرکت به تمام نقاط کشور صبح و بعدازظهر انجام شود.

گفتنی است در کنار تأسیس شرکت هواپیمایی کردستان مرکز آموزش فنون هوانوردی شامل خلبانی، مهمانداری و AMP و همچنین شرکت تولید نرم‌افزارهای فوق هوشمند نیز تأسیس شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.