رئیس پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: جلد نخست تفسیر جامع روایی به دو زبان عربی و فارسی به زودی منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی دوشنبه‌شب در مراسم افتتاحیه پژوهشگاه قرآن و حدیث که در سالن همایش‌های موسسه دارالحدیث قم برگزار شد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: اگر بتوانیم گفتار نورانی اهل بیت(ع) را که ناظر به قرآن هستند گردآوری و طبقه‌بندی کنیم می‌توانیم به تفسیری ناب و خالص دست بیابیم.

وی افزود: بسیاری از مفسران پیشین در تفاسیری چون صافی و نورالثقلین این کار را انجام داده‌اند اما صرفاً در دایره احادیث کاملا صحیح و با نظر مستقیم به قرآن فعالیت کرده‌اند اما ما باید بتوانیم بازتاب آیات قرآن را در کلام ائمه اطهار(ع) کشف کنیم.

رئیس پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه این پژوهشکده با سه گروه تفسیر جامع روایی، قرآن‌شناسی و احیا و بازسازی علوم تفسیری در سال گذشته شکل گرفته است گفت: طی یک سال فعالیت، تمرکز اصلی فعالیت‌ها بر تفسیر جامع روایی بوده که به صورت عربی و فارسی منتشر خواهد شد.

رئیس پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به انتشار سه کتاب ترویجی در زمینه تفسیر اهل بیت(ع) گفت: قرآن کتاب اخلاق، انسان در تراز قرآن و روابط اجتماعی در قرآن عناوین این سه کتاب هستند که در قالب مجموعه‌ای به نام قرآن کتاب زندگی عرضه شده‌اند.

وی اضافه کرد: یک عنوان مجله تفسیر اهل بیت(ع) هم تاکنون در دو شماره آماده نشر بوده و چندین مقاله در آنها درج شده است.

مسعودی با اشاره به طرح‌های پژوهشی این پژوهشکده بیان داشت: دانشنامه تفسیر امامیه در پنج جلد، تفسیر جامع روایی، مدارس تفسیری، مستشرقان و تفسیر امامیه و اعلام‌نگاری مفسران امامیه از جمله مهمترین این طرح‌ها هستند./س

برچسب ها: قم ، انتشار ، جلد ، نخست ، تفسیر ، جامع ، روایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.