جنبش موسوم به «جنبش میلیونی عربستان»‌ نخستین زمانبندی آغاز تظاهرات و اعتراضات به خاندان آل سعود را که در آستانه موسم حج تمتع خواهد بود ،‌ اعلام کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پایگاه اینترنتی روزنامه المنار فلسطین با اعلام این خبر افزود « جنبش میلیونی در عربستان » دومین بیانیه اش را در پایگاه ارتباط اجتماعی در فیسبوک منتشر کرده است.

در این بیانیه دوازدهم ذی الحجه مصادف با هجدهم اکتبر آینده ( بیست و ششم مهر ماه آینده ) به عنوان نخستین تظاهرات میدانی و تظاهرات مردم در سراسر مناطق عربستان اعلام شده است.این جنبش از همه مردم و جوانان عربستان خواسته است به خیابانها بیایند و حقوق به غارت رفته خود را خواستار شوند و در تغییر و تحول و ساختن آینده کشور شرکت کنند.

این بیانیه افزوده است « ما بر قانونی بودن خواسته‌های خود که حقوق حد اقلی هر شهروندی در هر کشوری است و به آن احترام گذاشته می شود تأکید و بر تظاهرات مسالمت آمیز و درخواست حقوق قانونی تأکید می کنیم ».

این بیانیه تصریح کرد « ما فرزندان سرزمین عربستان تأکید می کنیم کشور خود را دوست داریم و به آن که زادگاه پیامبر گرامی حضرت محمد (ص) است عشق می ورزیم و خواهان پیشرفت و شکوفایی آن در سایه دولتی هستیم که به شهروند احترام گذارد و آزادی و حقوق شهروندان را به آنها بدهد و به آزادی فکری در چارچوب شرع و دین قائل باشد».

این جنبش در بیانیه خود افزود « ما با استبداد ، ظلم ، بازداشتهای مستبدانه ، غارت بیت المال ، پایمال کردن کرامت انسان و زندانهای بدون محاکمه که دهها سال طول می کشد مخالفیم و خواسته های ما همان خواسته های همه مردم عربستان است و نظام نیز باید به خواسته اصلی یعنی آزادی بازداشت شدگان سیاسی ، شیوخ و علمایی که زندانی هستند و بدون توجیه شکنجه می شوند پاسخ بدهد ».
جنبش میلیونی عربستان تأکید کرد « اعتراض به شیوه مشخص برای اعلام رأی و نظر به ولی امر و تصمیم گیران یا متوجه کردن آنها به فسادی که مرتکب می شوند حق شهروندان است» .

این جنبش در بیانیه خود اعلام کرد مکانهای تجمع و زمان دقیق را در همه مناطق در بیانیه دیگری اعلام خواهد کرد و افزود مکانهای تجمع در مکه مکرمه ،‌ مدینه منوره ، ریاض ، جده ، دمام ، قصیم ، تبوک ، حائل ،‌ عرعر ، جوف ، باحه ، عسیر و نجران خواهد بود.


برچسب ها: عربستان ، سعودی ، جنبش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار