مردم يمن حضور القاعده را در مانع پيشرفت و توسعه کشورشان مي دانند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24 ؛ يمن فقيرترين کشور شبه جزيره عربستان به يکي از مراکز مهم فعاليت القاعده تبديل شده است. آمريکا اين جنبش تروريستي  را خطرناک ترين شاخه از شبکه هاي تروريستي در جهان   مي داند. ايمن الظواهراي مرد شماره يک ا القاعده هنوز آمريکا را تهديد مي کند. وي در پيامي از تظاهرکنندگان مصري خواست به سوي سفارت آمريکا تظاهرات کنند. 

از ده سال پيش آمريکا به طور مستمر پهپادهاي خود را  بر فراز يمن  به پرواز در مي آورد. در هفته هاي اخير چندين تن از مبارزان القاعده کشته شدند و تروريستها فرياد انتقام سر دادند.  از سال دو هزار و يازده، دولت يمن  دولتي حامي آمريکا شده است. عبدربه منصور هادي رئيس جمهور يمن مي خواهد مناطق جنوبي کشور را که در کنترل القاعده درآمده است باز پس گيرد. وي روز پنجشنبه در سفرش به واشنگتن با باراک اوباما ديدار کردو رئيس جمهور آمريکا از تلاشهاي وي در مبارزه با تروريسم قدرداني کرد و به او وعده کمک و تجهيزات  نظامي براي به زانو درآوردن سازمان تروريستي  داد.

واشنگتن ارتباطات اين سازمان را شنود کرده که بر اساس آن حملاتي  عليه منافع آمريکا و غرب طراحي شده است. در يمن القاعده ديگر طرفدار ندارد. مردم يمن از اين نبرد طولاني به ستوه آمده اند. از نظر آنان سازمان تروريستي القاعده جلوي رشد و توسعه کشورشان را نيز گرفته است. 


برچسب ها: یمن ، القاعده ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار