مدیر بهره برداری ستاد مرکزی معاینه فنی اعلام کرد: 24.5 درصد خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می کنند فاقد کاتالیست هستند و همین موضوع باعث افزایش آلودگی هوا در پایتخت می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران طاهریان در حاشیه نشست خبری ستاد معاینه فنی که صبح امروز در سالن کنفرانس این ستاد برگزار شد افزود: 24.5 درصد از خودروهایی که به معاینه فنی مراجعه می کنند فاقد کاتالیست هستند و همین موضوع باعث ایجاد آلودگی هوای بیشتر در پایتخت می شود.

وی با مقایسه چندین کشور اروپایی از لحاظ میزان تصادف و شاخص آلودگی هوا با ایران گفت: در کشور هلند شاخص تصادف 4.8 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است و شاخص آلودگی هوا 29.49 است و در کشور آلمان نیز این آمار 6 نفر کشته به ازای هر 100 هزار نفر است و شاخص آلودگی هوا 16.7 است و این در حالی است که شاخص کشته ها بر اثر تصادف در کشور ما 34.1 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است و شاخص آلودگی هوا 92 می باشد به همین دلیل بایستی اعتبار برگه های معاینه فنی در کشور ما کمتر از کشورهای اروپایی باشد.

طاهریان با اشاره به عملکرد کاتالیست در خودروها و الزام وجود آن ها اظهار داشت: کاتالیست قطعه ای است در هر خودرو گازهای خطرناک را به گازهای بی خطر تبدیل می کند بنابراین تمامی خودروها بایستی کاتالیست را داشته باشند چرا که بهترین قطعه ای است که می تواند در کاهش آلودگی هوا  موثر باشد.

مدیر بهره برداری ستاد مرکزی معاینه فنی در خصوص رتبه آلودگی هوای کشور در جهان خاطر نشان کرد: به رتبه سوم آلودگی هوا در جهان رسیدیم این در حالی است که در این زمینه 5 پله صعود را در پی داشتیم .

گفتنی میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی با 35 درصد کاهش روبرو بوده است./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار