غزل تاج بخش گفت: "مأمون و غلاق‌هاي آقاشازده" به تمامي اتفاقات دوران زندگي‌ام برمي‌گردد.

"غزل تاج‌بخش" شاعر پيشكسوت كشورمان با اشاره به اثر جديد خود در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، گفت: كتاب جديد من به نام "مأمون" است كه حدود 12 سال طول كشيد تا اين اثر به دنيا بيايد.

وي ادامه داد: اين كتاب مربوط به نقطه‌اي از سرزمين ايران مي‌شود كه با  گذشت زمان نامش از "مأمون" به "مؤمن‌آباد" تغيير يافت.

"تاج‌بخش" تصريح كرد: "مأمون" معروفترين نقطه‌اي است كه از راه‌آهن سرتاسري كه از تهران به اهواز مي‌رود به يك ايستگاه فرعي بنام "مأمون" مي‌رسد كه ملك اجدادي ما بوده كه از پدر بزرگم به ارث رسيده است.

اين شاعر كشورمان افزود: در زمان پهلوي اصلاحات ارضي صورت گرفته و متأسفانه ملك "مأمون" هم با اصلاحات ارضي از خانواده ما دور شد و با نام "مؤمن آباد" در بعد از انقلاب معروف شد.

وي ادامه داد: "مأمون" ملك و ييلاق خوبي بود و در زمان "رضاشاه" كه مقرر شد حجاب از سر زنان برداشته شد پدربزرگ من كه همگي ساكن بروجرد بوديم، خانواده را بدليل نبود مزاحمت‌هاي پاسبانان آن زمان به "مأمون" برد و ما سال‌هاي سال در آنجا زندگي كرديم.

"تاج‌بخش" اظهار داشت: من همه اين اتفاقات را در كتاب "مأمون" توضيح داده‌ام و بايد بگويم كه نگارش آن حدود 12 سال زمان برد.

گفتني است؛ كتاب "مأمون و غلاق‌هاي آقاشازده" از انتشارات "آواي كلار" در 1200 تيتراژ و در حدود 570 صفحه به چاپ رسيده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحمت ابراهیمی
۱۹:۴۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
چنانچه مقدور است بفرمائید کتاب مامون و غلاق های آقاشازده را چطور می تونم گیر بیارم