کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: ورود یک توده هوای غبار آلود از شنبه شب مرزهای غربی این استان را فرا گرفته و موجب آلودگی شدید هوای شهرهای مرزی غرب این استان شده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

قاسمی گفت: هم اکنون دید افقی در قصرشیرین دو هزار و 500 متر گزارش شده که این میزان در مقایسه با شرایط در یک هوای پاک، سالم و استاندارد (10 هزار متر)، هفت و 500 هزار متر کمتر است.


وی با بیان اینکه وضعیت جوی در شهرهای غرب استان کرمانشاه نشان دهنده آلودگی شدید هوا در این مناطق مرزی دارد، تصریح کرد: هم اکنون دید افقی ناشی از گرد و غبار در سرپل ذهاب دو هزار متر، گیلانغرب سه هزار متر و در بخش مرزی سومار هم دو هزار متر گزارش شده است.

قاسمی اظهار کرد: پیش بینی می شود امروز بتدریج گرد و غبار از جو منطقه خارج شود اما چون از بعد از ظهر امروز شرایط برای تشکیل طوفان های گرد و غبار بر روی کشور عراق مهیاست لذا باز هم از اواخر وقت روز جاری شاهد بروز پدیده گرد و غبار در نواحی مرزی استان کرمانشاه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: گرد و غبار موجود در هوای مناطق مرزی این استان نتیجه وزش باد شدید در بیابان های کشور عراق است که پس از مدتی از طریق باد وارد آسمان شهرهای مرزی شده و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور می شود.

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه دمای فعلی هوای قصرشیرین 30 درجه سلسیوس بالای صفر است، یادآور شد: دمای هوا نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش داشته است.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب با صدور اطلاعیه های جداگانه ای از شهروندان بویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کردند بدلیل آلودگی شدید هوا و وجود ریزگردها در آسمان از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کنند و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 25 هزار نفر جمعیت افزون بر 186 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در سال های اخیر بسیاری از ایام درگیر پدیده ریزگردها بوده بطوریکه از ابتدای امسال حدود 50 روز را با آلودگی هوا و گرد و غبار ناشی از ورود ریزگردها مواجه بوده است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، گرد ، غبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.