نیروهای امنیتی ترکیه در شهر استانبول، بار دیگر پارک "گزی" را بستند و این اقدام را به منظور جلوگیری از تظاهرات و تحصن معترضان به سیاست‌های "رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه انجام دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي،نیروهای امنیتی ترکیه در شهر استانبول، بار دیگر پارک "گزی" را بستند و این اقدام را به منظور جلوگیری از تظاهرات و تحصن معترضان به سیاست‌های "رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه انجام دادند.
منابع خبری اعلام کردند که نیروهای امنیتی ترکیه، اطلاعاتی در دست دارند که بیانگر تلاش برخی سازمان‌ها برای برگزاری تظاهرات غیرقانون در این پارک است و به همین دلیل نیز، این پارک فورا بسته و تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف آن برقرار شد.
یک مقام مسئول در پلیس ترکیه اعلام کرد که این اقدام موقت خواهد بود و به زودی بار دیگر پارک به روی همه باز خواهد شد.
در همین حال شب گذشته پليس براي پراکنده کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور و خودروهاي آب پاش استفاده کرد.
 پس از انتشار درخواست هايي در رسانه هاي اجتماعي براي برپايي اعتراض هاي ضد دولتي در شهر استانبول ، حضور پليس ضد شورش در اطراف ميدان تقسيم در مرکز اين شهر افزايش يافت.
يک شبکه تلويزيوني ترکيه تصاويري از پليس اين کشور را نشان داد که در حال شليک گاز اشک آور به طرف تظاهرکنندگان و استفاده از خودروهاي آب پاش براي پراکنده کردن آنها بود.
در همین حال پليس ترکيه ديشب با استفاده از گاز فلفل و خودروهاي آب پاش تظاهرکنندگان را در شهر وان در شرق اين کشور متفرق کرد.
 اين تظاهرات به دعوت حزب (‌کردي) صلح و دمکراسي ترکيه در اعتراض به وقايع و درگيري هاي شمال سوريه برگزار شد. 
مقامات پليس با تاکيد بر اينکه برگزار کنندگان تظاهرات  مجوز قانوني را دريافت نکرده اند خواستار متفرق شدن تظاهرکنندگاني شدند که در خيابان جمهوريت شهر وان تجمع کرده بودند.
نيروهاي پليس پس از آنکه شماري از تظاهرکنندگان با پرتاب سنگ به نيروهاي پليس حمله کردند ، از گاز فلفل و ماشين هاي آب پاش براي متفرق کردن آنان استفاده کردند.   در تنش هايي که ديشب در شهر وان روي داد سه تن از ماموران پليس بر اثر اصابت سنگ مجروح شدند.


برچسب ها: بین الملل ، ترکیه ، تقسیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار