فرماندار شهرستان سراب از احداث اولين كارخانه سورتينگ و فرآوري سيب زميني در اين شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، سعادتي در آيين تجليل از كشاورزان و بهره برداران كشاورزي اين شهرستان بابيان اينكه جهت راه اندازي اين كارخانه۱۷۰ميليارد ريال سرمايه گذاري مي شودگفت: اين پروژه هم اكنون در حال احداث بوده و اعتبارات آن از طريق صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي استان از اعتبارات کارگروه توسعه بخش کشاورزی تامين مي شود.

وي همچنین اظهاركرد: ظرفيت بسته بندي اين كارخانه دو هزار و ۵۰۰ تن در سال است.

سعادتي بر توسعه فرآورده هاي لبني، دامي و صنايع تبديلي در اين شهرستان تاكيد و از مديران دستگاه هاي اجرايي خواست شرايط لازم را براي جذب سرمايه گذاران بخش خصوصي فراهم نمايند.

فرماندار شهرستان سراب خواستار افزايش اعتبارات توسعه بخش كشاورزي شد و افزود: كمبود آب و فقدان استفاده صحيح از منابع آبي از مهمترين چالش هاي پيش روي بخش كشاورزي در اين شهرستان است.

سعادتي گفت: سهم شهرستان سراب از مكانيزاسيون كشاورزي اندك بوده و محدوديت اعطاي تسهيلات براي خريد اداوات كشاورزي مانع از توسعه كشاورزي در اين منطقه شده است.

وي همچنين با اشاره به قابليت هاي ويژه بخش دامداري در اين شهرستان اظهاركرد: وجود بيش از يك ميليون واحد دامي در سراب، ايجاد مركز عرضه دام در منطقه را ضروري مي‌ سازد.

امام جمعه سراب نیز در ادامه اين جلسه با اشاره به اينكه اين شهرستان قطب توليد سيب زميني در استان آذربايجان شرقي است، از نبود برنامه ريزي هاي لازم در فصل برداشت انتقاد كرد و گفت: دغدغه بازاريابي و فروش زير قيمت اين محصول از عمده مشكلات كشاورزان منطقه است كه همه ساله آنها را متضرر مي كند./ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.