روزانه 20 تن سیب زمینی در تنها واحد صنایع تبدیلی استان اصفهان فراوری و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر عامل تنها کارخانه ی فراوری سیب زمینی در استان اصفهان گفت : محصولات تولیدی این کارخانه علاوه بر تامین نیاز بازار داخل به کشورهای حوزه خلیج فارس ،آسیای میانه و آفریقای جنوبی صادر می شود.

کاظم ذره بینی با بیان اینکه در هر دوره ی 50 روزه 90 تن سیب زمینی فراوری شده شامل خلال و پودر به این کشورها صادر میشود افزود:این صادرات حدود 100 هزار دلار برای کشور ارز آوری دارد.

وی با اشاره به اینکه روزانه 20 تن سیب زمینی در این کارخانه با فشار بخار پوست گیری و به پودر و خلال تبدیل میشود گفت:متاسفانه به خاطر متناسب نبودن نیاز این کارخانه با ارقام سیب زمینی در استان اصفهان مجبور به ورود سیب زمینی از استان های اردبیل و همدان به چرخه ی تولید هستیم.

مدیر عامل تنها واحد فراوری سیب زمینی در استان اصفهان اعلام کرد:این کارخانه هم اکنون با 180 نفر نیرو ی جوان و تحصیل کرده توانسته به عنوان واحد نمونه کشوری انتخاب شود.

ذره بینی دریافت گواهینامه های ایزو بیست و دو هزار و 18 هزار و یک ،صرفه جویی در مصرف آب و انرژی را از جمله موفقیت های این واحد صنعتی در عرصه تولید و کارافرینی بیان کرد..

در حالیکه استان اصفهان با تولید سالانه 500 هزار تن سیب زمینی رتبه ی سوم کشور را دارد مدیر عامل این واحد فراوری سیب زمینی تنها راهکار برای ورود این محصول به چرخه ی فراوری را هدایت کشاورزان برای تولید ارقام سیب زمینی مورد نیازدر این واحد میداند.

عباسی ریِئس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی نیز با اشاره به تنوع ارقام سیب زمینی افزود:کارخانه های فراوری سیب زمینی تنوع متفاوت را می طلبد و استفاده نشدن سیب زمینی استان در این واحد صنعتی دلیل بر کم کیفیتی نیست بلکه ناشی از متناسب نبودن ارقام آن با چرخه ی تولید این واحد صنعتی است .


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید حجت اله باقری
۲۰:۵۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
با سلام میشود شماره تلفن بدی تامشاوره بگیریم