مقامات آمریکایی در پی تحقیق درباره افزایش تعداد قربانیان تجاوز جنسی در نیروهای مسلح این کشور از اخراج ۶۰ تن از پرسنل شاغل در بخش‌های مختلف ارتش اعم از مربیان تمرینات نظامی ، بخش عضوگیری ارتش و حتی مشاوران قربانیان تجاوز جنسی خبر داده‌اند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی ، خبرگزاری رویترز در گزارشی آورده است : در پی انجام تحقیقی که به دستور چاک هیگل، وزیر دفاع امریکا از ماه گذشته آغاز شد فعالیت ۵۵ نفر از اعضای ارتش و ۵ نفر از کارکنان نیروی دریایی امریکا به حالت تعلیق درآمد.
این افراد به چند دلیل از سمت خود برکنار شدند که طیف گسترده‌ای اعم از نگرانی‌های مرتبط با مصرف الکل تا تماس جنسی ناخواسته و سایر اقداماتی که شایستگی این افراد برای تصدی این مشاغل را زیر سوال می‌برد را دربرمی‌گیرد.
یک سخنگوی ارتش امریکا نیز گفت نیروی دریایی تاکنون سوابق بیش از ۱۰ هزار نفر از پرسنل خود اعم از مربیان تمرینات نظامی ، بخش عضوگیری ارتش و حتی مشاوران قربانیان تجاوز جنسی را بررسی کرده است و امیدوار است تا اول اکتبر بررسی ۲۰ هزار پرونده پرسنلی را تکمیل کند.
خشونت جنسی در میان نیروهای مسلح امریکا اخیرا به میزان چشمگیری افزایش یافته است اما مقام‌های ارتش و سیاست‌مداران این کشور در زمینه این که آیا این روند به معنای نیاز به اجرای تغییرات اساسی در "قانون یکنواخت عدالت نظامی" است یا نه به شدت با یکدیگر اختلاف دارند.
بر اساس گزارش سالیانه پنتاگون، سوء استفاده جنسی در ارتش امریکا از ۱۹ هزار مورد در سال ۲۰۱۰ به ۲۶ هزار مورد در سال گذشته میلادی افزایش یافته است.
طبق این گزارش، ۶۲ درصد از کسانی که مواردی از تجاوز جنسی در ارتش امریکا را گزارش کردند با نوعی اقدام تلافی جویانه در این زمینه مواجه شدند. 
در ادامه گزارش پنتاگون آمده است در سال تحصیلی گذشته ۸۵ مورد تجاوز جنسی از سوی دانشجویان دانشکده افسری و نیروی دریایی امریکا گزارش شد که در مقایسه با سال قبل از آن ۱۵ مورد افزایش داشت. 
نیروی هوایی امریکا نیز هر سال حدود ۷۰۰ گزارش نامحدود دریافت می‌کند که به انجام تحقیقاتی درباره خشونت جنسی منجر می‌شود.
طبق یک تحقیق جدید، ناکامی امریکا در برخورد با خشونت‌های جنسی در ارتش، سالانه میلیاردها دلار هزینه برای این کشور دربردارد.






برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، جنسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار