رئيس جهاد دانشگاهي از راه اندازي مركز ملي ذخاير ژنتيكي – زيستي ايران در آينده نزديك خبر داد.

دكتر محمد حسين يادگاري، رئيس جهاد دانشگاهي در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: در سال هاي گذشته پيرو فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) بهتر است فعاليت هاي ژنتيكي و زيستي توسط جهاد دانشگاهي انجام و پيگيري شود.

وي ادامه داد: بر اين اساس اساسنامه مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي نوشته شده است و نياز است كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح شود و به تصويب برسد.

رئيس جهاد دانشگاهي در ادامه اظهار داشت: كارهاي اوليه مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي ايران انجام شده و در حال پيگيري است و اگر اين مركز توسط جهاد دانشگاهي انجام شود و در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب برسد، اتفاق مباركي است و اين موضوع بصورت جدي توسط جهاد دانشگاهي دنبال مي شود تا عملياتي گردد.

دكتر يادگاري در پايان با اشاره به فعاليت هاي جهاد دانشگاهي در حفره پزشكي خاطرنشان كرد: طرح توليد فاكتور 9 انعقادي انسان، توليد رده هاي سلول هاي نو تركيب جهت توليد و پروتئين هاي نو تركيب، توليد نسل دوم حيوانات شبيه سازي شده، توليد موش هاي تراريخت، راه اندازي چهار بانك سلول هاي انساني، جانوري، گياهي و ميكروار گانيك ها و ... از جمله فعاليت هاي پزشكي جهاد دانشگاهي طي سال هاي اخير است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار