طرفداران محمد مرسي رئيس جمهوري برکنارشده مصر به تحصن و تجمع خود در ميدان رابعه عدويه شهر قاهره ادامه دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از الميادين، حاضران در اين تجمع با سر دادن شعار خواهان بازگشت مرسي به قدرت شدند.

در عين حال طرفداران مرسي حاضر به عقب نشيني از مواضع خود نيستند و از قصد خود براي برگزاري تجمع در نزديکي فرودگاه قاهره خبر دادند.

طرفداران محمد مرسي رئيس جمهوري برکنار شده مصر در دو ميدان قاهره تجمع کردند. در چنين شرايطي مقامات دولتي از هجوم به تجمع کنندگان خودداري کردند و تنها راه هاي دسترسي به اين تجمعات را مسدود نمودند. 

اين در حالي است که در روزهاي اخير بارها خبرهايي از تصميم وزارت کشور مبني بر حمله نيروهاي پليس به تجمع کنندگان منتشر شده بود. در حال حاضر پليس تنها قصد دارد به روش صلح آميز تظاهرکنندگان را به ترک محل تجمعات متقاعد کند. نيروهاي پليس با محاصره معترضان راه هاي دسترسي به تجمع کنندگان را مسدود کرده است؛ اما معترضاني که قصد ترک اين محل را دارند مي توانند خارج شوند. مسئله اينجاست که طرفداران مرسي در تحقق اهداف شان بسيار مصمم هستند و قصد ندارند از مواضع خود عقب بنشينند. آن ها عصر روز جمعه از تصميم خود مبني بر برگزاري تجمعات جديد خبر دادند که يکي از اين تجمعات در نزديکي فرودگاه برگزار خواهد شد. هزاران تن از طرفداران مرسي به تجمع در منطقه ناصر ادامه دادند، اما صبر پايتخت نشينان از اين تجمعات که به مسدود شدن راه ها منجر شده، لبريز شده است. اگر طرفداران مرسي همچنان بخواهند به مسدود کردن راه ها ادامه بدهند، احتمال برخورد خشونت بار پليس دور از ذهن نخواهد بود. 


برچسب ها: تظاهرات ، مرسی ، مصر ، طرفداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار