گزارش صندوق بین المللی پول از نیاز یونان به دهها میلیارد کمک مالی دیگر ، بیش از همه موجب نارضایتی مالیات دهندگان آلمانی شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلوزیونی راشاتودی ؛ تنها چند روز پس از اعطای وامی جدید به یونان در راستای طرح نجات اقتصادی این کشور، صندوق بین المللی پول اعلام کرد یونان برای رهایی از بحران فعلی در دوسال آتی به یازده میلیارد دلار کمک نقدی دیگر نیازمند است. در این بین مالیات دهندگان المانی بیش از سایر کشورهای اتحادیه اروپا از ادامه این روند و به دوش کشیدن بار مشکلات یونان ناراضی هستند. آنها سیاستمداران این کشور را متهم به پنهان کاری در اعلام رقم کمک های مالی به یونان می کنند.

در این میان وزیر دارایی آلمان که در یونان به سر می برد از اعطای کمکی یکصد میلیون یورویی در قالب هدیه به یونان خبر داد. هدیه ای که قرار است به بهبود اوضاع اقتصادی یونان کمک کند.

خبر نیاز یونان به یازده میلیارد دلار کمک دیگر در زمانی منتشر می شود که آلمانی ها آماده شرکت در انتخابات سراسری ماه سپتامبر میشوند. هرچند صدراعظم آلمان مطمئن است که پول مورد نیاز یونان را تامین می کند، آلمانی های به هیچ وجه راضی به چینین کاری نیستند.

یکی از شهروندان آلمان می گوید مردم به مرکل اعتماد دارند و او به راحتی آنها را قانع و منابع مالی مورد نیاز را تامین خواهد کرد. با وجود این او معتقد است شفافیت مالی دولت از اصول دموکراسی است. دیگر شهروند آلمانی می گوید: از این وضعیت خسته و بیزارم. پول من، مالیاتی که من پرداخت می کنم به یونان می رود.»

هر چند گزارش اخیر صندوق بین المللی پول به نشانه های مثبت بهبود اوضاع اقتصادی یونان نظیر کاهش میزان بیکاری هم اشاره میکند، اما هنوز راه بسیاری تا خروج کامل این کشور از بحران باقی مانده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار