برخلاف بسياري از تصورات با حذف فشار روي مفصل زانو و ثابت و بي حرکت نگه داشتن آن، سلامت زانو تامين نمي شود و عدم تحرک و فعاليت بدني خطرات جدي نيز براي زانو به دنبال دارد.

محمدرضا درستکار متخصص طب فيزيک و توانبخشي در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وجود برخي از باورها و تصورات در خصوص استفاده از مفاصل بدن، موجب افزايش برخي از مشکلات و نارسايي ها مانند آرتروز شده است.

وي با بيان اين که مفصل زانو مهمترين مفصل تحمل کننده وزن انسان است،‌تصريح کرد: اينکه برخي تصور مي کنند که در صورت ثابت نگه داشتن مفصل زانو و عدم تحرک پاها، سلامت زانو تامين مي شود، نادرست است.

درستکار تاکيد کرد: با حذف فشار روي مفصل زانو و ثابت نگه داشتن و بي حرکت ماندن آن، سلامت زانو تامين نمي شود و عدم تحرک و فعاليت بدني خطرات جدي براي زانوها به دنبال دارد.

وي يادآور شد: تغذيه مفاصل به طور عمده از طريق تحرک مفصل صورت مي گيرد در صورتي که مفصل به مدت طولاني بي حرکت بماند، در آن صورت خطر بروز بيماري هاي نظير آرتروز وجود خواهد داشت.

درستکار خاطر نشان کرد: پرهيز از وارد آوردن فشارهاي طولاني و ثابت بر روي مفاصل، تحرک مناسب و تعادل بدن و داشتن وزني متعادل از جمله راههاي حفاظت از مفاصل بدن و پيشگيري از آسيب يا تخريب آنهاست./ع2

برچسب ها: سلامت ، زانو ، مفصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار