عضو شورای شهر قم با بیان اینکه مونوریل نمی‌تواند جایگزین خط B مترو قم شود گفت: مطالبه مترو که به نظر می‌رسد خواسته اصلی شهروندان هم باشد مهمترین کار در شرایط کنونی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سید مجید فارغیان قمی با اشاره به اجرای طرح مونوریل در قم اظهار کرد: این پروژه از ابتدا با مخالفت‌های جدی روبه‌رو بود و مباحثی در حوزه‌های گوناگون در مورد آن مطرح می‌شد که یکی از آنها ایراد‌های معماری و شهرسازی بود.

وی افزود: به نظر می‌رسد پروژه مونوریل قم نیازمند کار کارشناسی مجدد است؛ اینکه نتیجه آن چه باشد باید منتظر نظرات کارشناسان بود اما نظر من این است که با توجه به دیدگاه دولت آقای احمدی‌نژاد مبنی بر اصرار بر اجرای این طرح، بحث‌های کارشناسی در حاشیه قرار گرفته بود و اکنون با تغییر شرایط و فارغ از اصرارهای قبلی، کار کارشناسی با توجه به شرایط موجود لازم است.

عضو شورای شهر قم با بیان اینکه تاکنون هزینه‌های زیادی برای مونوریل قم صورت گرفته است گفت: کارشناسی در این زمینه باید در بستری به دور از نقطه نظرات سیاسی صورت گیرد.

وی ادامه داد: به شخصه با عبور مونوریل از فضای روبه‌روی حرم مطهر حضرت معصومه(س) موافق نیستم و گمان می‌کنم اگر بخواهیم حد میانه را در نظر بگیریم در نهایت مونوریل تا همینجا که ساخته شده پایان یابد.

عضو شورای شهر قم اظهار کرد: پروژه مونوریل قم ماهیانه 10 میلیارد تومان بودجه دارد اما ماه‌هاست که مترو معطل مبالغی بسیار ناچیز بوده و ساعت کار کارگاه هم به شدت کاهش یافته است./س

برچسب ها: قم ، مونوریل ، جایگزین ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.