مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، از درآمدزایی 60 میلیون دلاری فروش گوگرد این شرکت برای کشورمان در بازارهای هدف خبرداد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود حسنی، با بیان این مطلب گفت: این پالایشگاه با تولید روزانه 2 هزار تن گوگرد، بزر گترین تولیدکننده گوگرد کشور محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، اظهار داشت: پالایشگاه گاز خانگیران به عنوان بزر گترین قطب تولید گوگرد کشور، سالانه 600 هزار تن محصول گوگرد تولید می کند که 400 هزار تن به کشورهای خريدار صادر و 200 هزار تن در داخل کشور به فروش می رسد.

وی اظهارداشت: پالایشگاه گاز خانگیران به عنوان بزرگترین قطب تولید گوگرد کشور سالانه 600 هزار تن محصول گوگرد تولید می کند که 400 هزار تن به کشورهای چین و هند صادر و 200 هزار تن در داخل کشور به فروش می رسد.
 
حسنی ادامه داد: از این رقم سهم صادرات خارجی 60 میلیون دلار و سهم فروش داخلی 50 میلیارد تومان است.
 
مدیرعامل پالایشگاه خانگیران همچنین از افزایش 6.5 درصدی تولید گوگرد این پالایشگاه در سال ۱۳۹۱ نسبت به سال پیش از آن خبر داد و تصریح کرد: تولید گوگرد نیز از 582 هزار تن در سال 1387 به 626 هزار تن در سال 91 رسیده است.
 
حسنی خاطرنشان کرد: این پالایشگاه در حال حاضر دارای پنج واحد تصفیه گاز و چهار واحد گوگرد سازی است.
 
وی همچنین به دیگر تولیدات این پالایشگاه در بحث فرآورده های نفتی اشاره کرد و افزود: نفت سفید، گازوئیل و نفتا جزو محصولات نفتی کم گوگرد پالایشگاه محسوب می شود که از طریق شرکت فرآورده های نفتی منطقه خراسان به بازار عرضه و به فروش می رسد.
 
گفتنی است: پالایشگاه گاز خانگیران در 165کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و گاز استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران و بخشی از استان سمنان را تامین می کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: گوگرد ، درآمد ، تولید ، صادرات ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار