نشريه "امريکن مگزين" در سرمقاله جديد خود تحت عنوان "با ايران مصالحه کنيد" به دولت "باراک اوباما" رئيس جمهور آمريکا توصيه مي کند که خط مشي تعامل مستقيم با جمهوري اسلامي ايران را در پيش گيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از امريکن مگزين، اين نشريه آمريکايي در سرمقاله خود مي نويسد "دولت آمريکا روابط استراتژيک مهمي را با کشورهايي از جمله چين، روسيه و رژيم صهيونيستي دارد که تاثيرات مهمي را بر چشم انداز ژئوپوليتيک مي گذارد. اما مهمترين رابطه دولت آمريکا که مي توان گفت در بلند مدت و کودتاه مدت مي توان بر اينده صلح جهاني تاثيرگذار باشد رابطه آمريکا و ايران است."

" نمي توان گفت که امروز اين رابطه مثبت است. با اين حال از نظر ژئوپوليتيکي مي توان گفتن که بهبود روابط دو کشور مي تواند بر بحران سوريه، منازعه فلسطين و رژيم صهيونيستي، وضعيت افغانستان و عراق و لبنان و همچنين به چشم انداز خلع سلاح جهاني تاثير گذار باشد. همچنين اين موضوع مي تواند بر آينده روابط اقتصادي کشورهاي جهان نيز تاثيرگذار باشد."

اين نشريه آمريکايي با اشاره به قطع روابط ايران و آمريکا از زمان پيروزي انقلاب اسلامي ايران مي افزايد "ايران و آمريکا از زمان سرنگوني رژيم پهلوي روابط دوجانبه اي با يکديگر ندارند."

"در طول چند دهه گذشته نيز فرصت هاي عادي سازي روابط ميان دو کشور از دست رفته است. دولت آمريکا در زمان جنگ هشت ساله تحميلي رژيم بعثي عراق عليه ايران با اين استدلال غلط که "دشمنِ دشمن من دوستِ من است" در کنار "صدام حسين" ديکتاتور مخلوع عراق ايستاد."

"اکنون ايران و آمريکا بار ديگر در سوريه يکديگر را در مقابل هم مي بينند. دولت آمريکا از تروريست هاي سوري حمايت بعمل مي آورد. آمريکايي ها از تروريست هاي سوري حمايت بعمل مي آورند که دستشان به خون مردم آن کشور آلوده است. " 

در ادامه اين سرمقاله آمده است "برقراري آرامش در روابط ايران و آمريکا مي تواند باعث آسودگي جامعه بين المللي شود. با همکاري ايران و آمريکا مي توان شاهد برقراري صلح در سرتاسر خاورميانه از جمله در لبنان و نوار غزه بود. همکاري ميان دو کشور همچنين مي توان به کاهش نزاع و تنش در عراق و همچنين در خليج فارس کمک نمايد. همچنين با بهبود روابط ايران و آمريکا مي توان شاهد کاهش نزاع کشورهايي همچون عربستان سعودي و قطر عليه ايران بود.

اين نشريه آمريکايي در ادامه سرمقاله خود با اشاره به پيروزي "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب کشورمان در انتخابات رياست جمهوري اخير مي نويسد "در انتخابات رياست جمهوري اخير ايران، ملت ايران با راي اکثريت خود "حسن روحاني" را بعنوان رييس جمهور منتخب شان برگزيدند. روحاني اظهار داشته که خواستار در پيش گرفتن خط مشي معتدل در حوزه سياست خارجي است. اکنون  پنجره اي براي بهبود روابط ايران و آمريکا باز شده است که آمريکايي بايستي از آن استفاده نمايند. اکنون اوباما مي بايستي فرصت تعامل ايران و آمريکا را فراهم نمايد."



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار