"محمودرضا سجادي" سفير جمهوري اسلامي ايران در مسکو خبر منتشر شده در مورد برنامه ريزي "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب جمهوري اسلامي ايران براي ديدار قريب الوقوع "ولاديمير پوتين" رييس جمهور روسيه را تکذيب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، سفير کشورمان در مسکو خبر منتشر شده در مورد برنامه يوتين و روحاني به منظور ديدار با يکديگر در جريان سفر رييس جمهور روسيه به کشورهاي حاشيه درياي مازندران را تکذيب کرد و در اين باره افزود "برنامه ريزي اي براي اين ديدار انجام نشده است. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در مسکو به خبرنگاران اعلام کرد درباره جایگزینی اس 300 با سیستم "آنتی ـ 2500" با روسیه مذاکره نمی کنیم.

قرارداد تحویل سیستم های موشکی پدافند هوایی "اس-300" در اواخر سال 2007 میلادی امضا شد و قرار بود روسیه 5 آتشبار از این سیستم های موشکی پدافند هوایی به ارزش حدود 800 میلیون دلار را به ایران تحویل دهد.

"دمیتری مدودف" رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه 22 سپتامبرسال 2010 میلادی با صدور فرمانی تحت عنوان  "تدابیر مربوط به اجرای قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد، مورخه 9 ژوئن سال 2010 میلادی"،تحویل سیستم های اس ـ 300، تسلیحات زرهی و هواپیما، بالگرد و ناوهای جنگی به ایران را ممنوع کرد. مسکو قرارداد تحویل سیستم های "اس-300" را در سپتامبر همان سال لغو کرد.

ایران در رابطه با قضیه لغو قرارداد تحویل سیستم های "اس ـ 300" یک شکایت 4 میلیارد دلاری را علیه "روس آبارون اکسپورت" شرکت دولتی صادرات و واردات تسلیحات و تجهیزات نظامی روسیه به دادگاه بین المللی حکمیت در سوئیس تقدیم کرده است.

سفیر جمهوری اسلامی خاطرنشان ساخت  کشور وی در خصوص شکایت فوق الذکر در حال مذاکره با روسیه است و گفت مساله تحویل سیستم "آنتی ـ 2500" بجای سیستم "اس ـ 300" را می توان در چارچوب بررسی این شکایت مورد بحث قرار داد.

برچسب ها: محمود ، رضا ، سجادی ، روحانی ، پوتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار