با توجه به لابی بزرگ صهیونیستی در آمریکا و تضاد مبنایي میان ایران و این رژیم جعلی در منطقه، ایجاد رابطه میان کشورمان و آمریکا علی‌رغم فراز‌ و نشيب‌ها همچنان بعید به نظر می‌رسد و قطعا یخ بی‌اعتمادی ایران نسبت به آمریکا آب نمی‌شود.

"محمدرضا ماني‌فر" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران طي يادداشتي به برسي نامه رياکارانه نمایندگان آمريکايي به اوباما و همچنين حمايت آنها از طرح " پيشگيري از ايران هسته‌‌اي " پرداخت که متن آن در ذیل آمده است.

روابط ایران و ایالات متحده آمريکا با توجه به تغییر و جابجایی دولت‌ها در بیش از سه دهه گذشته در حال قطع بوده است و آنچه که در روابط ایران و آمریکا رخ می‌دهد چیزی نیست که با جابجایی دولت‌ها و تغيير چهره‌هاي سياسي بتواند به نتیجه مشخص دست پیدا کند و اين به دليل تضاد مبنایی و منافع متضادی که اين دو کشور در منطقه دارند، است.

همچنین لابی صهیونیست‌ها نیز در آمریکا مزید به علت شده و با فشارهای خود بر کنگره و دیگر محافل رسمی و غیر‌رسمی ایالات متحده در تلاش است تا دیوار بی‌اعتمادی میان آمريکا و کشور ايران را مستحکم‌تر کند اما آنچه در این میان قابل توجه است؛ تا زمانی که اختلاف‌هاي بنیادی میان ایران و ایالات متحده حل نشود و به درک واقع‌بینانه از یکدیگر دست پیدا نکنند روابط به نتيجه مطلوب نخواهد رسيد.

بنابراين اگر چه تغییر و جابه‌جایی افراد لحن‌ها را تا اندازه‌ای گرم می‌کند اما در نهایت یخ بی‌اعتمادی نسبت به این دولت آب نمی‌شود و ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران باید با نگاهی متفاوت به این مسئله نگاه کنند و با اراده‌ای که بیشتر از طرف آمریکایی باید مدنظر قرار گیرد به فکر ترمیم چهره خود و استفاده از ظرفیت‌های مناسب برای برقراری ارتباط و تعامل باشد که با توجه به لابی بزرگ صهیونیست‌ها در آمریکا و تضاد مبنایي ایران و رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه، تحقق این امر علی‌رغم فراز‌ و نشيب‌ها همچنان بعید به نظر می‌رسد.
 
بايد توجه داشت ایران هسته‌ای بیش از پیش برای رژیم جعلی صهیونیستی و هم‌پیمان اصلي آن آمریکا تهدید محسوب می‌شود و به همین دلیل است که ایالات متحده از هر جهت می‌کوشد با سیاست چماق و هویج ایران را در عرصه هسته‌ای منزوی کرده و وادار به عقب‌نشینی از مواضع راستين خود کند.

 البته به نظر می‌رسد، برخورد با تحریم‌ها اگر با هوشمندی ايران همراه باشد و با استفاده از ترفند‌هایی که در سیاست خارجی وجود دارد و منافعی که در منطقه، کشورمان می‌تواند بر آن تأثیر‌گذار باشد، در حقیقت می‌توان ایالات متحده را در محدودیت قرار داده و تحريم‌ها را با شکست مواجه کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار